Certina only

12 likes

september 2020… 38 mm DS Action Diver…755-810 Euro 80 uur ETA

8 likes

waterking😎

12 likes

Hebben jullie de nieuwe Certina DS PH200M al gezien?

Ik vind hem wel wat hebben… maar ook een hoog Blancpain gehalte!

3 likes

Geweldig mooie foto!

1 like

Dankjewel!

Vandaag mijn Certina (mod), als ie nog mag in dit draadje…

5 likes

Je moet er eigenlijk zo’n subtiel ‘dirty Harry ‘ pistooltje in de dial laseren… tof horloge is het

1 like

Die goede prijs/kwaliteit verhouding geldt volgens mij voor alle Certina horloges. Ik ben al jaren blij met mijn ds-1 automatic die zonder problemen al de nodige klappen heeft meegemaakt en nog steeds heel nauwkeurig loopt.

1 like

Lijkt wel heel erg op de Certina New Art die ik van mijn vader heb geerfd. Mooi klassiek horloge.

1 like

Van jouw certina zie ik graag een foto verschijnen :grin:

1 like

Nu hopelijk een keer met keramieken bezel en goeie lume… die zwart goud is wel grappig, en de maat perfect.

bij deze

8 likes

Lijkt inderdaad heel veel op de waterking, mooi horloge! Draag mijne op een donkerbruine leren band staat erg goed.

Ofwel te groot; ofwel te klein.
Typisch Swatch group :joy:
Ik wil 40 mm :frowning:

Prachtig horloge! Ik heb precies zo eentje geërfd van mijn opa. Het is een monoblock kast, dus het uurwerk kan er alleen via de voorzijde uit. Er zit een Certina 25-651 in. De mijne heeft een service gehad omdat ik hem wilde dragen. Het zijn schijnbaar solide en goede uurwerkjes. Veel plezier ermee!

12 likes

De certina van mijn vader is medio jaren 60 gekocht bij juwelier frans brugsma (later schaap citroen) in groningen. Hij kostte toen iets van 400 gulden, voor die tijd een behoorlijk bedrag. Het horloge heeft heel wat butsen en deuken opgelopen in al die jaren maar loopt nog steeds goed.

3 likes

Oude DS. Misschien eens checken of er een secondewijzer op te krijgen is, om hem ‘af’ te maken :relieved:

4 likes

Als je een originele secondenwijzer wil hebben, dan kun je me het exacte typenummer met een PB’tje sturen. Dan ik in het systeem van Certina of er nog een te vinden is.

Cheers,
Lowieke.

2 likes

Ik probeer het eerst nog even ouderwets bij een reparateur met papier catalogi maar super bedankt voor het meedenken Lowieke :+1:

1 like