Mooi, ben benieuwd of deze blauwe variant er echt gaat komen! Zou leuk staan naast mijn PH200M .
Sins kort ben ik eigenaar geworden van deze Certina DS podium automatic. Wat een geweldig mooi merk en dat voor een Nederlands prijsje. Hij heeft een stalen en leren band erbij. Maar heel eerlijk draag ik eigenlijk alleen maar leer. Ziet er wat mij betreft ook iets eleganter uit.
De afwerking van de wijzerplaat is niet te uitbundig en de reverse panda dail met rode chrono wijzers geven het een stoer karakter.
De afwerking aan de achterkant van het uurwerk is een kans gemist. Geen versiering op het uurwerk zelf alleen de rotor een beetje. Maar ik wil niet teveel erover zeiken daar is de prijs ook naar.
Dit is mijn eerste Certina maar zeker niet mijn laatste. Ik ben aangenaam verrast door de prijs kwaliteit van dit horloge.
Mooi horloge met het minstens net zo mooie Valgranges uurwerk
Het binnenwerk is een ETA A07231 dat helaas niet zo mooi versierd is als de Longines L696 en de L705.2 wat dezelfde zijn. Maar dat is ook het prijsverschil tussen de twee merken van de Swatch group.
Naast de nieuwe PH200M met blauwe accenten komt er ook een nieuwe zwarte variant, wat vinden we er van? Ik vind hem zeer geslaagd, ook met lunette van keramiek:
Nice! Waar heb je dit kunnen lezen?
Erg mooi inderdaad!
Verveelt deze nog niet?
Ik heb deze Certina van mijn opa geërfd. Het was een vent met van die grote mannenklauwen. Altijd dingen aan het knutselen en uitvinden. Dit horloge heeft dus aardig wat te verduren gehad. Dat is ook te zien aan de bovenste lugs, die zijn redelijk krom, waardoor het bandje kapot schaaft.
Ik heb hem bij W&V laten opknappen en sindsdien loopt hij weer als een zonnetje.
incoming deze week, is mijn eerste vintage Certina. 33mm is misschien wat wennen al heb ik geen hele brede polsen dus incl de lugs verwacht ik dat dit wel goed gaat bevallen!
Mooi!!
Eerste post hier:partying_face:
Zou voor de eerste keer in het vintage certina bad duiken:tropical_fish:
Heb dus een beetje raad nodig van de ervaren mannen met de lange baarden.
Zou 1 van de 3 volgende zijn
een certina ds2 (goud/geel dail met date)manueel (140€ incl. Verzending)
Een waterking 275 automaat (130€ incl. Verzending)
Of een Bristol (witte dail)190 automaat (110€ incl. Verzending)
Welke zou jij kiezen?
Kan enkel de waterking tonen
Leuk dat je naar een waterking ook opzoek bent, ik krijg morgen mijn eerste certina waterking binnen dus kan je nog niet zoveel vertellen. Ik krijg deze morgen.
Waar ik op lette was de staat en of er service is gepleegd plus ik hou meer van een tijdloos design.
Welkom hier!
Lastig te zeggen met maar een plaatje, maar kies lekker wat jij het mooist vind!
Zoals ze vaak zeggen, vintage is een mijnenveld. Lees je eerst goed in, kijk veel rond en let op het juiste type wijzers, correcte kroon etc.
En ook al zegt een verkoper dat hij een service heeft gehad, soms bestaat een “service” ook uit het even kijken of hij nog loopt…
Succes met rondkijken, blijf vooral vragen, en als je iets gekocht hebt, wij houden hier van foto’s!
Edit, voor de leuk, ook even een plaatje van een van mijn oudjes erbij:
Dankje @dins1 Leuke secondewijzer, past mooi met je strap👍
Heb foto’s van de binnenkant van alle 3 gevraagd
De blauw met goud spreekt me wel aan op de waterking
Hier de voorkant
Weet jij waar dat blue ribbon vandaan komt qua naam?