Certina only

11 likes

Hij blijft mooi! Ik ben meer van de vintage, maar sinds ik deze heb draag ik hem ook zeer geregeld!

1 like

Mijn oude hap vandaag.

Glaasje vers gepoetst.

14 likes

Rijtje Certina.

14 likes

Certina/ Rado DS Diamaster uit 1976.
Wolfraam kast en facetgeslepen saffier.

image

36 likes

Elke keer dat ik deze zie denk ik: Heel gaaf!

1 like

Prachtig, mooie conditie!

1 like

Nog een paar horloges welke hier de afgelopen tijd de revue hebben gepasseerd.

28 likes

@lassale Certina argonaut? Daar heb jij er 2 van toch? En een DS als ik het me goed herinner…

Klopt. Zo’n zelfde Argonaut als @Lieuwedv hierboven laat zien, zelfde model met een groene dial en oranje secondenwijzer (je weet toch :wink:) en een DS-2.

1 like

Dat zijn wel hele mooie!

Die oude hap is best wel te hachelen hoor :+1:t4:

Ik vind het een van mijn fijnste horloges wat caseshape betreft.
Jammer dat ik er geen bracelet bij heb.

En de 18mm bandaanzet :frowning: .

1 like

Super horloge maar wegens herinneringen moet hij het nest verlaten en staat hij in het blauwe gedeelte… hoeveel een horloge teweeg kan brengen!

5 likes

Ja die 18mm bandaanzet is een beetje iel bij die forse DS-2 kast, had minimaal 19 of zelfs 20 moeten zijn :slight_smile:

1 like

19mm is een beetje een ziekenhuismaat… maar 20 zou fijn zijn geweest

Ik kwam dit tegen: GQ heeft het over een nieuwe versie van de ds ph200m met keramische bezel en blauwe wijzerplaat. Beschikbaarheid vanaf juni. Ik kan er echter nergens anders wat over vinden…

Wat vinden jullie hiervan?

Persoonlijk vindt ik het een bijna dressy uitvoering van de huidige ds ph200m, misschien wel voldoende verschillend om naast mijn huidige aan te schaffen.

5 likes

Deze staat inderdaad niet op de website, vreemd? Hopelijk geen fake news, wanet het is wel een geslaagde uitvoering met die combi goud en blauw!
Powermatic 80 uurwerk, saffier caseback, ceramische bezel insert… En dat voor 770 pond list. Misschien is de 42,8mm wat aan de grote kant, maar door de grote bezel zal hij sowieso kleiner dragen.

Leuk ding!

6 likes

Ja gek dat het horloge nergens terug te vinden is, maar ik vind m erg geslaagd. Duimen dat die echt uitkomt in juni!

Qua maat, de huidige past ook prima op mijn pols (ok, net aan) van 17.5 cm dus gaat met deze ook lukken. En bijkomende voordeel: deze bevalt de vrouw des huizes een stuk beter dan de Sinn u50 :innocent::sweat_smile:

2 likes

Mooie variant met leuke upgrade als de bezel insert idd ceramic is. Ben zelf content met de vorige uitvoering. Vind deze nieuwe uitvoering wel chiquer en meer geschikt voor de mess bracelet

11 likes