Certina only

Super zeg zulke kennis! Dank voor alle reacties en het meedenken tot zover. Zelf ben ik woonachtig in omgeving Amsterdam. Zouden mensen eventueel nog adressen aanraden om deze ingreep te laten onderzoeken / uitvoeren?

1 like

Ik heb veel ervaring met deze Certina 25 serie uurwerken.
Maar ben inderdaad bang dat de kannibaal de wijzerplaat pootjes heeft afgebroken. Misschien ook de pasring die zorgt dat het uurwerk precies in de kast past verwijderd.
Dan wordt het wel een rotklus.
Ik kan wel voor jou kijken en de schade opnemen.
Omgeving Amsterdam, Weesp.

5 likes

10 likes

Zo mooi oudje, zeg. Wat zijn de nummers achterop het deksel? dan kun je afleiden hoe oud het horloge is…

Ik heb gezocht op je nummers en kom hierbij op de volgende gegevens van jouw uurwerk:
126 d.w.z. het modelvorm van de horlogekast
09 d.w.z. een 14 karaat gouden kast, er hoort ook een goud deksel op te zitten, zo te zien klopt dat.
56 d.w.z.
Uurwerk 25-65
automatisch uurwerk
grote secondewijzer
gegevens:
11.5’‘’
Diam= 25.60mm
Hoogte = 5.00mm
27/28 jewels
19’800 A/h
Power reserve 42h
Date without quickset
Set by changing 23-24h
1960-1977
1960-1968: 7221 Chronometer (25-65 and 25-651)
225297 bouwjaar 1957.
Op Ebay worden soms Centina kale uurwerken aangeboden, dus zoeken maar…Als erbij staat dat het uurwerk ook werkt (let daarop!) dan krijg je van Ebay je geld terug mocht het niet werken. Ik heb daarvan wel eens gebruik gemaakt. Succes.

16 likes

Vond de leren band van m’n DS Action GMT niet helemaal toepasselijk, dus heb een goedkope tropic besteld, met goudkleurige gesp.
Vind het persoonlijk een geslaagde combi!

14 likes

10 likes

10 likes

Deze meneer @vouwfietser is een goede en respectabele horlogemaker die al vele uurwerken heeft geserviced ook van het merk Certina.
Dus denk dat je hem dit niet hoeft uit te leggen.
Misschien kan hij jou nog iets leren.

2 likes

Zeker weten!

Ik moest wel even glimlachen over de opmerking van @Mar55. Goedbedoeld ongetwijfeld.

7 likes

12 likes

12 likes

Welke is dit? En hoeveel mm?

1 like

Fijne dag allemaal!

10 likes

Certina DS Caimano C035.410.16.037.01 Precidrive.
Stainless steel case of 39 mm in diameter and 7,75 mm in thick. :+1:

1 like

11 likes

10 likes

Ben je van je geloof afgevallen?

10 likes