Certina only

Vandaag de DS Super PH1000 weer van stal gehaald. Deze “teal” kleur blijft echt heel mooi en eigenzinnig. Ik heb het vooral voor de zomer gekocht, maar past ook wel bij de winter toch? :slight_smile:

24 likes

Canvas is leuk :slightly_smiling_face:

1 like

Zeker wel! Prachtig!

1 like

En de lente en herfst. :rofl:

1 like

Crosspost met m’n NA:
DS Action GMT!

10 likes

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

9 likes

17 likes

Ja. Dat vind ik ook…wellicht een goede optie. Ben er nog niet uit :slight_smile:

Beste Pepe11

Schandalige actie.
De juwelier had in ieder geval het originele uurwerk terug moeten geven.
Als je weet welk uurwerk er in hoort is deze op interent nog wel te vinden.
Met een donor uurwerkje wordt het weer bijna origineel.
Gelukkig zijn er nog veel Certina uitwerken en onderdelen te vinden op internet.

Ik hoop wel dat de originele wijzers behouden zijn.
Heb je foto s dan kunnen we misschien achterhalen welk uurwerk er in hoort.

2 likes

19 likes

7 likes

Ok het is eindelijk gelukt een foto te uploaden. Hierbij dus het exemplaar, echter is mijn eerdere verhaal per ongeluk door mijzelf verwijderd.

Korte recap:

Horloge van grootvader is door doorsnee juwelier “beroofd” van originele uurwerk. Dit zonder mijn weten en goedkeuring. Het lijkt niet alsof de betreffende partij hierin nog behulpzaam wil zijn, dus met hartzeer probeer ik het horloge toch weer naar behoren te krijgen.

Graag jullie advies of doorverwijzing! Bij voorbaat dank en fijn om eindelijk op dit forum actief ipv enkel passief (lezen) te zijn. Mooi dat dit zo levend is!!

Normaal staat op het achterdeksel een reeks nummers. Aan de hand van die kunnen we achterhalen welk uurwerk er origineel in zat.

1 like

Door een kwarts uurwerk te plaatsen heeft de juwelier een horloge met een waarde van ongeveer €150 gedevalueerd naar €15.
Dit nog los van de emotionele waarde.

Het verwijderde certina uurwerk had hij aan jou moeten geven en is in mijn ogen ook nog steeds jouw eigendom. Ik weet niet wat de juridische term is ik zou denken aan diefstal of verduistering?

Als het om mijn horloge ging zou ik niet rusten om deze juwelier dwingend aan het aan te sporen om het uurwerk terug te geven.
Je kan eerst een aangetekende brief sturen om jouw eigendom op de eisen. Wordt er niet gereageerd wekelijks een e-mail.

Misschien kan je rechtsbijstand verzekering of de geschillencommissie sierraden en uurwerken jou helpen.

De secondewijzer is ook verdwenen?

2 likes

Crosspost

16 likes

13 likes

Iets meer context zou prettig zijn. Waarom zou een juwelier zoiets in godsnaam doen. Ik ben bang dat ze om dit alles passend te krijgen de wijzerplaat pootjes eraf hebben gebroken en de wijzerplaat op het quartz uurwerk hebben geplakt. Ik snap dat je het graag weer hersteld wil hebben, maar eigenlijk is het horloge helaas compleet om zeep geholpen.

4 likes

Hierbij de achterkant met de betreffende nummers. Kans dat via de juwelier er nog iets van te maken / halen valt lijkt mij inderdaad klein en relatief tijd en energie rovend. Met dus het risico dat het niet meer in enigszins OK toestand te krijgen is?

5609 126
56 is het type uurwerk dat werd geplaatst
09 is het materiaal van de kast
126 is het modelnummer

36 uurwerk kan een van de volgende zijn: Certina 25-45, 25-451,
Certina 25-65 Echt zonde dat dit werd verwijderd
09 De kast is massief 14 karaat geel goud

Deze info is op te zoeken op Certina Case, Movement and Serial Numbers - VintageCERTINAs

Een snellen zoektocht op Ebay (naar “25-65 movement”) gaf me deze bijvoorbeeld: CERTINA - 25-65 - MOVEMENT - SWISS MADE - AUTOMATIC - Ø 26MM - SILVER - NOS | eBay

EDIT: zoals hierboven al werd aangegeven moet er een inschatting gemaakt worden naar wat de juwelier heeft gesloopt om er het kwarts uurwerk in te plaatsen.
Stel dat je bovenstaand 25-65 uurwerk zou kopen, weet dan dat dit ook nog een onderhoud nodig heeft voor het in jouw horloge wordt geplaatst.

3 likes