Certina only

:heart_eyes:

1 like

Helemaal eens :smiling_face_with_three_hearts: dank je.

Wat een gaaf merk is het toch! Inmiddels best wat merken en horloges verder, maar Certina blijft een van mijn favorieten!

Deze release ook weer:

40,5mm
Titanium
Keramische bezel
300m waterdicht
Net iets meer dan 1k.
Bang for buck in mijn optiek!

17 likes

Mooi merk.

18 likes

Cool dat ze na de quartz ook de rest nu in 40mm uitbrengen. Wel jammer dat ze de datum niet naar 6u verplaatst hebben.

Waarom zou je nog een seiko spb halen als je ook hiervoor kan gaan?

Mijn Certina Bristol 290. Wie heeft informatie voor mij over dit model?

8 likes

http://www.vintagecertinas.ch/en/home-en/
Misschien heb hier wat aan.

2 likes

1 like

Helaas niets over de Bristol modellen.

1 like

https://www.vintagecertinas.ch/en/movements-en/

Leuke Certina. De informatie staat in het referentie nummer op de achterkant. Er zal als het goed is een referentienummer staan (ik gok) 7006290 en het serienummer.
Dat leest dan als: uurwerk 70= certina 28-10, 06= goldplated, 290=kast model.
Het serienummer kan je hier Certina Case, Movement and Serial Numbers - VintageCERTINAs opzoeken om een datering bij benadering te krijgen.
De naam Bristol is nog geen verklaring voor anders dan een poging om het merk op de Engelse markt te positioneren aldus het internet :-).
De 290 komt dus van het kastmodel (er is ook 235 etc)

2 likes

Vind hem zo gaaf,alleen dit kleurtje is wel heel lastig te vinden,tips zijn welkom :innocent:

4 likes

Dank je wel. Het referentienummer helemaal goed “gegokt”. Het is een horloge uit 1972

8 likes

Mooi formaat ook!

Ik heb de stalen versie in 43 mm gehad, maar vind dat net te groot. De 38 mm is me dan weer net aan de kleine kant.

12 likes

Mag hier ook weer posten. Had hem bijna voor te weinig geld weggedaan. Is gewoon een vette duiker.

15 likes

Herkenbaar ja, zo ligt hier ook een DS Podium GMT COSC waar ik tegelijkertijd wel en ook weer niet afscheid van wil nemen.

1 like

14 likes

Mooie dail :drooling_face:

1 like