Certina only

Vind het jammer dat ze daar geen donkere datumaanduiding in stoppen. Valt wel heel erg op. Nog meer dan de stylish wijzers

1 like

Waterking 215

11 likes

Zeer gecharmeerd van de big date. 80h power reserve, saffier. Ik vind het een mooi horloge maar op de één of andere manier spreekt het merk zelf mij niet echt aan. Misschien ondergewaardeerd… Wie kan mij daar vanaf helpen :thinking:

4 likes

kan je dan aangeven waarom het merk zelf je niet aanspreekt? Ze maken bang for buck op hun eigen manier en hebben een mooie historie… what’s not to like? :grin:

2 likes

Nee niet echt. Het is gewoon een gevoel wat ik heb bij het merk. Hoewel ik dit toch echt een mooi horloge vind. Maar wat maakt certina beter dan bijvoorbeeld citizen. Bijvoorbeeld de cocktail van citizen, scheelt toch al snel 500 ekkies.

1 like

Ikzelf heb een Certina. Het horloge groeit alleen maar op me. Ik vind ze mooi afgewerkt. Certina horlogebanden zijn ook goed, daar hoor ik bij Citizen (met name over de stalen banden) nog weleens minder positieve geluiden over, voelt wat goedkoper aan.

Dat gezegd hebbende, als er een Citizen is die je net zo aanspreekt als de Certina: doen. Ik vind sommige Citizens echt mooi maar de meeste gewoon nét niet, maar dat is puur persoonlijke smaak.

Denk alleen wel dat het verstandig is ze aan de pols te vergelijken. Een algehele kwaliteitsbeleving haal je niet uit foto’s.

2 likes

Ik ben wat dat betreft echt een zeur. Kan bij ieder horloge wel minpuntjes vinden. Maar die big date vind ik dan wel weer echt gaaf. En idd de specs liegen er niet om.

1 like

https://www.anytimewatches.com/nl/de-geschiedenis-van-certina.html

Mijn enige en hoop niet de laatste Certina.

3 likes

Juist als je echt een zeur bent, zou ik voor de Certina gaan. De Citizen voor een paar knaken is een budgetmodel van een degelijk merk dat alleen bij z’n topmodellen bekend staat om z’n verfijnde afwerking. De Certina is een hogere middenklassemodel van een fabrikant die zelfs op z’n instappertjes hoge standaarden op het gebied van afwerking nastreeft.

2 likes

Dit dus :point_up:

Heb de Big Date gehad in de verjaardagsuitvoering. Met consolidatieslag ingeruild samen met de PH200 (Ook veel value/heritage for money)

Prachtig horloge. Antireflectie was minder maar veel bang for the buck. Ben fan van het Powermatic uurwerk. Op de groene alligator een heel chique horloge

Zelf nu nog 1 Certina in de nu kleinere collectie.

De nieuwe eenvoudige 3 hander in het(zelfde) wit van de Heritage Chrono zou ik er wel graag bij hebben

16 likes

Verder nog op of aanmerkingen over het horloge. Draagt hij groot of klein of wat dan ook?

:drooling_face::drooling_face:

10 likes

Was er heel tevreden over. Heb zelf 19cm platte pols dus draag van 39mm tot 47mm. Wat mij betreft een absolute aanrader als net horloge dat ook casual gedragen kan worden

2 likes

NA volgt. Crosspost alert, maar in “wat dragen wij vandaag” is hij zo naar de krochten der vergetelheid.
Wat een bazenklok! Echt een veel grotere uitstraling dan ik op grond van foto’s verwachtte!

11 likes

Nice :ok_hand:

1 like

Bezig met een super frisse Argonaut 280 Automatic :sunglasses:

13 likes

Hier weer een leuke Nederlandstalige vintage certina folder gescoord, incl prijslijst.

Staat ook een blz met de argonaut serie in!

7 likes

Dat waren nog eens leuke prijzen.

2 likes

:heart_eyes:

1 like