Certina only

Maar zeg nou eerlijk: Certina-prijzen zijn nog steeds alleszins redelijk. Hoeveel heeft die nieuwe knaller van mij nou ooit gekost: 895 oid. Voor bijna iedereen goed tegenaan te sparen.

Voorts: destijds werden deze bedragen net zo goed als fors ervaren :slight_smile:

2 likes

Je hebt helemaal gelijk. Bij Certina krijg je nog steeds maximale bang voor de euro’s. Afwerking is top, 10 ATM waterdicht, schokproof en COSC voor schappelijke prijzen.

Ik zat weemoedig te kijken in die lijst naar 278 gulden wat nu 126 euro’s zou zijn.

1 like

Die nr. 8 is best een dure jongen voor die tijd, dit is de Diamaster :slightly_smiling_face:

2 likes

Klopt, op pagina 8.

Zou ik ooit nog weleens willen hebben!

4 likes

Net zoals Muhammed Ali:

Heb eens naar het gemiddeld inkomen in 1976 gekeken: 601 gulden netto per maand.
Die Diamaster voor 1395 gulden was ruim twee maandsalarissen.
Omgerekend naar nu zo’n 4.500 euro…

Ok, negeer mijn vorige melancholische stuiptrekking naar de seventies.

https://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970/

4 likes

Die wil ik wel. Vrees dat er gewoon een euro-teken voor de prijs mag… of valt dat wel mee??

1 like

Trouwens, ik zou sws wel zo’n rado willen:

4 likes

Ze liggen niet voor het oprapen, maar ze komen af en toe wel voorbij :slightly_smiling_face:

Rond de 500-1000€ ongeveer afhankelijk van de conditie schat ik.

2 likes

6 likes

8 likes

Je had gelijk, 520!

5 likes

Dit kastmodel moet je wel aanspreken :grinning:

Ja het is een bijzonder ontwerp. Wellicht dat er iemand rondhangt hier die ervan houdt. Rado heeft horloges met soortgelijke kasten gemaakt. Je hebt hiermee iets bijzonders om je pols en collectible is hij ook absoluut; terwijl het uurwerk, al dan niet met wat TLC, gewoon goed zou moeten zijn.

Sinds gisteren ook lid van de Certina club :wave:

13 likes

9 likes

Vandaag deze action diver ontvangen. Eens kijken of het een blijvertje is :wink:.

14 likes

Die supersmooth secondewijzer op deze Certina DS Podium is wel gaaf. ETA 2824-2 hi-beat uurwerk. Zwarte dial is mooi, subtiele richeltjes patroon in de ring waar de uren en minutenmarkers zitten. Referentie C0014071105700, kastdoorsnede 38mm.

Ik ben geen fan van 19mm lugs. De stalen bracelet is overigens geweldig. Zit perfect, perfect op maat gemaakt (lang leve de twee halve schakels). Gewoon goed is een gegoten stalen sluiting (milled clasp) en geen geperst plaatwerk.

19 likes

Echt een knap horloge! Certina is een prachtig merk!

2 likes

Mooi horloge van mijn favoriete merk en nog betaalbaar ook. Ik heb zelf de DS-1 automatic. Heeft probleemloos de meest gruwelijke klappen overleefd.

3 likes

Milled = gefreesd, dus vervaardigd uit een massief blokje gewalst staal. Gegoten = cast :wink:

On topic: prachtige klok! Lijkt erg op m’n Prince maar die is iets forser.

2 likes