Certina only

Haha, ik denk Bert @bertb dat je voor een vergelijkbare simulatie van de 2e verdieping uit een raam moet springen boven een parkeerplaats.

Wil nog niet zeggen dat ik dat ga overleven (68 jaar oud, broze beentjes)

1 like

Gisteren NOS meshbandje van mede forumlid gekocht. Ik vind het een topper. Fijne avond!

13 likes

7 likes

6 likes

blijft een geslaagd projectje zo met die Dan Henry bor band al zeg ik het zelf.

10 likes

8 likes

Mooie kleur en stuctuur, die Blueribbon! Goeie combi met de band ook.

Dank je, wijzerplaat is zeker veelzijdig qua kleur. Van donkerblauw tot zelfs licht paars. Band zou ik misschien eens willen vervangen door een lederen band, maar ben niet zo’n banden swapper

Die blauwe moet je sowieso niet weg doen,lern zou erbij niet gek zijn. :+1:

1 like

De verrassing van 2021
Best aan de prijs maar echt een gave chrono

Solide 7750 in een historisch (haast) correct “jasje”. Prachtig geblauwde wijzers
En de fijne “wobble” (ik houd daar van)

Aanrader!!!

17 likes

Gaaf ding! Wat bedoel je met een wobble?
En waarom heb je voor deze gekozen ipv bv de Hamilton intra-matic of kakhi navy pioneer?

De bekende “Wobble” als gevolg van het ronddraaien van de rotor van het Valjoux 7750 uurwerk. Je voelt/hoort dat als je het horloge draagt

De Certina vind ik mooier qua verhouding diameter/hoogte en ik heb een zwak voor geblauwde wijzers.

De Hamilton is ook prachtig maar ik vind de vintage uitstraling en de klassieke chrono setting met telemeter zetting en het subtiel blauw van de cijfers/letter van de wijzerplaat mooier

Daarnaast heeft Certina het slim gedaan qua kastopbouw. De middenlaag is slank waardoor het horloge optisch veel dunner lijkt dan het is en het bovendien “in de pols” valt.

De Hamilton case is mij te recht toe/recht aan en ligt echt op de pols

4 likes

Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik neem certina’s topmodel mee in de overweging als ik eraan toe ben :slight_smile:

Graag gedaan en je kunt altijd keer komen passen/kijken
Omgering Den Bosch

1 like

Beetje een mijl op zeven vanuit Groningen, maar wie weet. Dank voor het aanbod! Neem ik deze en de Rado waar ik HF de laatste tijd mee spam ook mee :slight_smile:


3 likes

11 likes

Wat betekenen de getallen achter DS bij Certina?
Er is een DS1,2,3,4 t/m 6?. Weet niet wat het onderlinge verschil is.
Plaatje van mijn DS4

14 likes

7 likes


Vintage DS-5 met vroeg quartz uurwerk

4 likes