Certina only

Bij Rikkoert.

1 like

Ziet er goed uit,heel mooie dial.

Zo mooi :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

:grinning: die van jou ook! Moet nog wel een strapwissel zie ik. De originele vind ik toch minder

1 like

Sinds dinsdag trotse eigenaar van deze Blue Ribbon uit de jaren zeventig! :grin:

15 likes

Certina Heritage Chrono

Vandaag op een bordeauxrode alligator
Ton-sur-Ton met de nieuwe Diadoras

12 likes

14 likes

Deze “oer” Certina DS al een paar dagen aan de pols nadat hij een verse service en een nieuw plexi heeft gehad.

“oer” omdat het een van de allereerste DS modellen is, een zgn Patent Pending. Het DS patent werd in mei '58 toegekend, een aantal DS horloges zijn voor de toekenning van het patent al geproduceerd.

Overigens ook te herkennen aan het ontbreken van de schildpad op het achterdeksel, die is blanco. De schildpad staat pas vanaf 1960 achterop alle DS’n.


14 likes

16 likes

Mooi ding zeg deze deckwatch, prachtige plaat en wijzers.
SGS bestaat nog steeds, kan je er iets meer over vertellen?

2 likes

Fantastische dial :hugs:

1 like

17 likes

Blijft een geweldig horloge, zo jammer dat de lug-to-lug voor mij toch te groot was :frowning:

Bij mij gaat het net op 17,5 cm polsomtrek.

:smirk::smirk:

11 likes

18 likes

13 likes

Fa Van Putten & Vroon Breskens

Hierbij mijn geel goud horloge 14 karaat 1956 - met geschiedenis !
Caliber 28-15.
Loopt nog perfect, is waarschijnlijk erg weinig gebruikt
Heeft een jubileum inscribsie van iemand (A.G.B) die 25 jaar in dienst was bij Fa. van Putten &van Vroon. Heb gezocht op internet, het was destijds een autobedrijf in Breskens. Waarschijnlijk staan op die plaats heel andere gebouwen. Hoe kom ik aan zo’n Certina ? Gekocht samen met een ander horloge, het was een wazige afbeelding dus dacht ik een gokje wagen…

15 likes


Heb hier nog nooit gepost

12 likes

De DS Action big date, een aantal forumleden hebben hem al gehad. Nu is het mijn beurt :grinning:

13 likes