Certina only

Ik ben nu ook eigenaar van een Certina. Lang op zoek geweest naar kwalitatief goede duiker, niet te kolossaal en zonder al te veel franje. Via Edox skydiver Neptunian (voor mij iets te fors en te veel tekst) naar de Tissot seastar 1000 powermatic (de ‘T’ is w.m.b. te veel in het design verwerkt) bij de Certina DS Powermatic uitgekomen. Om aan de veilige kant te zitten de 38 mm variant. Vind het een erg mooi horloge. Wel even wennen aan de toch wat kleinere maat, maar verder tevreden. Vandaag dag 1, ben benieuwd hoe hij de komende tijd bevalt.

21 likes

Nou die38 mm. kan jij prima hebben hoor, hoeft echt niet groter. :+1:

1 like

Twijfel over het aanschaffen van de 43mm, bang dat hij iets te groot is. Hij staat bij jou perfect, wat is je polsomtrek?

2 likes

Hier 43 mm. Lekker maatje wat mij betreft. 18,5 of 19 cm polsomvang.

Bij foto’s is het wel uitkijken, het horloge lijkt altijd een stuk groter.

7 likes

Maat is perfect, gefeliciteerd met deze mooie Certina!

1 like

Inderdaad, op de foto lijkt het horloge toch een stuk groter! Mijn polsomtrek is iets van 17,5 cm. Had ook wel een 42 mm i.p.v. 38 gepast denk ik. Andere horloges wel van die maat.

Mooi!

1 like

Mijn pols is 17,5cm. Persoonlijk vond ik hem net iets te groot dragen en kreeg er ook de klik niet mee vandaar retour gezonden.

1 like

43 is best fors, natuurlijk. Maar alles hangt af van je polsmaat. Heb je een Certina AD in de buurt? Dan ook zeker even de 38 passen. Vind ik een heel mooie maat (heb 'm niet, maar wel irl gezien). Ziet er niet ielig uit, ofzo.

2 likes

Ik meet ook op 17,5 en ben bang voor hetzelde. Er staat er een op C24 voor 687 die ik wel wilde proberen mits het retourneren niet veel kost.

Ik had hem goedkoper via Olfert & Co. Kun je hem gewoon retourneren.

Onderstaande is nu in de aanbieding en met de kortingscode AKT1DESCRO nog een stukje voordeliger.

2 likes

Ja precies, echter had ik laatst een Squale 1521 (42mm) om en die voelde onwenning klein voor me

Ik draag op dit moment vrijwel dagelijks een Seiko Chrono perpetual van 44mm dus denk dat het vooral gewenning is. Ik heb een polsmaat van 17,5mm en ben 1.80 en redelijk breed van bouw. Daarom denk ik dat die 38mm variant misschien een beetje te klein voor me is.

Enige manier om daar achter te komen is uiteraard passen maar heb op het moment zeer beperkte tijd.

Heeft iemand goede ervaringen met een specifieke Certina AD in omgeving Amsterdam?

Goede tip, thanks! Dat scheelt een hoop. Ga daar even een kijkje nemen.

1 like

Werkt bij mij niet :sob:

Vreemd…
Je kunt ook proberen:

Newsx5z (5% korting)
Newyear (8% korting)
Stayathome (10% korting)

1 like

Stayathome werkt voor me, bedankt! Nu nog even doortwijfelen over welke maat. :grinning:

1 like

Gisteren deze binnengekregen.
Certina 9106 003 uit 1972. Eerste ETA quartz. Na een Tissot Seastar en een Certina 288 het derde horloge van rond mijn geboortejaar.
Onder bepaalde licht inval zijn er wel krassen zichtbaar op de wijzerplaat, maar het was ook een bescheiden prijsje.

Ik twijfel wel over op welk bandje ik ‘m zal zetten. Suggesties?

8 likes

Gaaf! :+1: En uitstekend bouwjaar, 1972 :smile: Zou hier een mooie donkerbruine rallyband niet mooi aan staan?

Zat met een schuin oog naar een bruine Hirsch Nubuck te kijken, maar inderdaad! Een rallyband past denk ik ook heel goed. Goeie tip!

1 like

Certina DS-2 met band van Ko.

8 likes