Certina only

Zeker mooi gedaan :+1:

1 like

Die wijzerplaat moet je eigenlijk in het echt zien. Heel mooi hoe het licht met die golven speelt…

1 like

10 likes

Ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan, en vond deze site.

Het horloge komt aan de hand van het reg.nr uit 1968. Dat het gebruikt werd door de Hongaarse luchtmacht brengt het in perspectief met de rest van de nalatenschap.

Onze kennis was namelijk straaljagerpiloot bij de Hongaarse Luchtmacht tot 1981. Wanneer hij daar begon weet ik niet, maar zal ergens in de jaren '60 zijn geweest.

Even een paar fotootjes met wat andere spullen uit zijn nalatenschap:

Dit maakt het horloge voor mij nog extra bijzonder.

het bandje is niet meer origineel, het zou een zwart leren bandje moeten zijn met Certina gesp.

Ik ga die proberen te vinden en het horloge weer in de originele staat terugbrengen.

19 likes

Byzonder verhaal en nogmaals prachtig horloge!

1 like

Dat is helemaal super . Mooi horloge en van nog meer waarde gezien het verhaal hierachter.
Leuk dat je hem weer helemaal origineel gaat maken.
Veel plezier ermee en verlies dit verhaal niet uit het oog.

1 like

6 likes

12 likes

Die lijkt wel heel sterk op de Certronic zeg :male_detective:

5 likes

Sportief model vermoed ik ?!?:male_detective:
Hier zit een zwarte met stalen gesp bij, maar vrees ik te sierlijk voor een chronograaf als deze :thinking:

2 likes

Dat zijn wel mooie bandjes.

Ik heb inmiddels wel een zwart bandje besteld, maar zoek nog wel een 16mm certina gespje.

1 like

Aan een gespje kan ik je niet helpen, zag ze wel geregeld op eBay. Succes :four_leaf_clover:

1 like

Zeker! Certronic staat sinds de aanschaf van de quartz ook op het verlanglijstje. Dan heb ik automaat, quartz en stemvork compleet.
Zijn alleen nog wel gewilde klokjes, dus ik zal even wat geduld moeten hebben om een mooi exemplaar voor een redelijke prijs te vinden.
Mooie certronic heb je daar, met die rode rand en de kastvorm.

2 likes

Mmmh, vind hem zelf niet zo mooi en had die eigenlijk ook gekocht als donor voor andere Electronic… Maar da’s dan ook weer zonde :thinking:

Een blik in mijn favoriete en redelijk betaalbare verzameling van Certina :star_struck: :ok_hand:

25 likes

Mooi hoor :ok_hand:
Vooral de eerste 2 vind ik vet.

1 like

Serieuze doekoe voor dit tijd!

1 like

Dit vind ik een geweldig mooie verzameling en nog betaalbaar ook.

1 like

Niet te klein zeg :ok_hand:en dan zo elke dag een stuk uit je eigen regenboog kunnen kiezen, respect!

1 like

6 likes