Certina uurwerk demonteren Casenr. 3874

Beste mensen,
Ik heb een Certina Club 2000 en zou graag de wijzerplaat en de binnenkant van het glas reinigen.

Na het openen van de behuizing en het ontnemen van de kroon en twee slot schroefjes/klemmetjes verwachte ik het uurwerk eruit te kunnen nemen. Helaas is er een ring die het uurwerk nog vasthoud.

Geen enkel idee hebbende hoe de ring gedemonteerd kan worden om het uurwerk vervolgens uit te kunnen nemen hoop ik dat jullie kennis mij verder kan helpen.

Certina casenr.: 3874

Ik hoor heel graag van jullie, bij voorbaat dank.
1fb0f947522db68b08e7729553ff79f17ae1ec58_1_374x499[1]96dce262339b074cce90db9bbc8d951b8e19f368_1_375x500

1 like

Zoals ik het op de foto zie is de ring "geklemd om het uurwerk en zou gewoon met uurwerk en al eruit moeten kunnen. Het is geen uurwerk wat vanaf de glas kant er in gelegd wordt.
Ik denk door leeftijd dat het gewoon vast is gaan zitten.
Wat wel eens wil helpen is een tandenstoker, punt eraf, schuin in de kroonuitsparing te zetten en een tikje te geven om de ring iets te laten draaien.
Wat ik ook wel gebruik is tap 1,2 of 1,0 schroefjes (meestal) van een opticien, met wat lengte en deze op de plaats van de borgschroeven te draaien. daarmee kan je grip krijgen om voorzichtig aan het uurwerk te trekken. Let wel op dat je ze er maar een paar slagen in draait anders loop je het risico door de wijzerplaat te draaien. slagen tellen van de originele borg schroeven is een veilige optie.

Succes!

5 likes

Dank je wel voor je antwoord, inderdaad was het een wat klemmende ring welke ik met je tandenstoker tip heb kunnen lossen.

2 likes