Vanmorgen met mijn echtgenote naar een pandhuis geweest. Zij verzamelt antieke naaimachines, en had iets op het oog.
Terwijl zij bezig was af te rekenen ( het was blijkbaar iets unieks) viel mijn oog op een vitrine met horloges. Veel meuk, een paar aardige dingen die dan ook stevig aan de prijs waren, en een quartz Certina. Voor 30 euro.
Niet de vondst van de eeuw, maar in onberispelijke staat en met een mooie matte wijzerplaat. Schatting: halverwege jaren '90.
Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen, vond ik.
Eerst de buitengewoon smerig geworden metalen band verwijderd, een mooi leren bandje van Di-modell erop gezet met een Certina gesp die ik nog had liggen. De metalen band inmiddels gereinigd, is ook in prima staat en heeft een bijzondere verlenging, werkend met een veer.
Vraag is wel: hoe kort je deze band in? Iemand ervaring hiermee?
Hé, die heb ik ook gehad! Aan een forumlid verkocht. Best leuke klok en da’s idd een heel scherpe prijs! Verschil met die van mij is de versie van het logo op de wijzerplaat en die van mij had de beroemde DS turtle op het achterdeksel. Dat vond ik ook wel een mooi detail. Gefeliciteerd met deze leuke aanwinst!