Certina Waterking

Samen met @Wout63 ben ik op zoek naar meer informatie over deze Certina Waterking.

Ik heb in het verleden wat opgezocht, maar kon niet het exacte type/referentie vinden. Ook het jaartal kon ik niet exact vinden.

Daarnaast zou ik (of beter gezegd: mijn vader) willen weten of het glaasje een enigszins gangbaar maatje/type is. Er zit een barst in en hij zou deze graag weer netjes hebben, maar als dit een duur grapje gaat worden dan laat hij dit zo.

De band is een verschrikkelijke harentrekker. Uiteraard niet origineel. Naar het schijnt zat er ooit een zwart lederen bandje op met een goudkleurige doornsluiting. Als iemand meer informatie heeft over welke maat en type doornsluiting (met logo?) hoor ik dit ook graag.

Alvast bedankt!

5 likes

Certina waterking
1965
Typenummer is 5106 059

https://www.vintagecertinas.ch/en/certina-case-movement-and-serial-numbers/

5 likes

Waarom lukt mij dit niet zo snel? Verdomme, Ruud.

Bedankt hè :ok_hand:t2:

Ik heb ooit wat Certinas gehad (waren ds2’s). Had toen dezelfde vragen. Mooi merk. Certina.

Plexiglaasjes kosten de wereld niet. Beetje horlogemaker heeft ze op voorraad of bestelt de juiste maat.

Zwart leer kan best. Er zijn certina gespjes…volgens mij is deze 18mm bandaanzet en 34mm kast. Dan zat er grote kans een 16 of 14mm plated gespje aan.

Vaak (zoals bij bijv Universal geneve) werden de horloges bij de juwelier met een bandje en een gesp gecombineerd.

Denk aan zo’n soort gesp. Die had mijn 60s certina iig en heb ik vaker gezien bij certina waterkings.

Hier een stalen uit 66. Wel 33mm. Dan bijna zeker 14mm gesp en niet 16.

3 likes

Ik heb net de aanzet even gemeten en die is 16 mm. Dus even op zoek naar een 14 mm gesp.

1 like

Yes. 14mm gespje dan. Ze taperden altijd.

1 like