De ds action diver. Fraaier wat mij betreft. En in diverse kleuren. Voor een dresser heeft seiko wat mij betreft mooiere modellen, de presage of hamilton bijv. Een goede 2dlove forumaankoop voor dat bedrag kan natuurlijk ook
Ik zit nu eigenlijk nog meer te twijfelen: zal ik zo’n dressy sportief horloge kopen als de certina. Of zal ik een tool watch kopen, en dan een goedkopere dresswatch halen omdat ik dresswatches minder draag in een jaar dan tool watches. Hebben jullie in dat geval suggesties voor een tool watch van max 800 euro? Liefst een automaat
Waarom is dat jammer Johan? Ik heb nu twee Certina’s met het powermatic kaliber in bezit en ze behoren tot de meest accurate van al mijn mechanische horloges, en die 80 uur gangreserve is toch mooi meegenomen?
Twee redenen, beiden van horen zeggen ; bijregelen van het uurwerk door een onafhankelijke horlogemaker is lastig omdat de balansveer niet direct afgesteld kan worden, en de distributie van onderdelen zou streng gereguleerd worden door Swatch.
Het Powermatic uurwerk zelf zou best prima kunnen zijn (daar twijfel ik eigenlijk niet aan) maar het lijkt een verdere poging van Swatch om de keten onder controle te houden en het onafhankelijke horlogemakers moeilijker te maken.
Daar heb je wel een beetje gelijk in.
Het wordt tijd dat Sellita ook met iets soortgelijks uitkomt, al zal er wel een patent rusten voor de eerste jaren op de Powermatic 80 waarschijnlijk.