Certina

Deze limited van Certina doet mijn hartje toch wel wat sneller kloppen. Ik ben geen limited liefhebber, maar deze vind ik wel bijzonder. Sowieso is de DS een bijzonder horloge, maar in combinatie met de big date ook nog eens special. Die groene sunburst dial maakt het helemaal af.

https://www.certina.com/en/watch/ds-1-big-date-powermatic-80-special-edition/C0294261109160

14 likes

Nice! Kleur is cool! Had van mij alleen wel 39mm mogen zijn.

2 likes

Mwoah. Hij doet me een beetje denken aan een Glashutte design. Maar deze zal wel een fractie van de prijs zijn. Dat diamantje is wel jammer.

Erg mooi horloge inderdaad. Mooie kleur en een goed uurwerk ook met de Nivachron veer. Ik ben zelf ook erg fan van de lugs. Voor 925 een prima aankoop lijkt mij.

Heel mooi Alleen 2mm te groot als je het mij vraagt.
Certina maakt wel leuke horloges, zo ook die ph200m.

1 like

Maar deze blijft toch mijn favoriet uit de Heritage Collection.
https://www.certina.com/en/watch/ds-ph200m/C0364071105000

Echter ook weer een tikkie groot, ben ik bang. Moet zeggen dat ik 'm nog nooit gepast heb. Misschien valt 't mee…

Ik heb deze, past precies op mijn 17.5 cm pols. Erg prettig horloge en prima afgewerkt voor de prijs. Het bolle hesalite glas is ook erg mooi, alleen jammer dat het door de dikte van het horloge makkelijk stoot, heb er al redelijk wat putjes in zitten.

1 like

zeker mooi

Volgens mij is het geen diamantje maar gewoon een metalen index die doet denken aan een briljante.

Ook een hele mooie Certina!

I agree!
Lijkt wel of Certina steeds beter op de kaart komt van horloge land Nederland.
Sympathiek merk.

Er is nog een heel mooie (moderne) Certina gebaseerd op de 1e generatie DS.

Ik kan er maar heel weinig over vinden op het www.
Het is het model van de eerste afbeelding.
Heeft het inmiddels bekende powermatic 80 mvt.
Wie heeft meer info of weet er een te liggen?

Heb een Tissot met zelfde binnenwerk, bevalt goed.

Met enig voorbehoud (omdat ik de Certina nog nooit in het echt gezien heb)
Zou ik overwegen om een ruil te doen met de tissot.
Als ik daar voor mezelf uit ben, plaats ik wel een oproep in het lichtblauwe deel.

Onderstaand die Tissot knaller.

Terug naar de groene: superrrmooi

Edit: volgens mij is mijn verwachting te hoog; ik dacht dat dit model ook opnieuw uitgebracht was.
Bij beter lezen zie ik dat dat niet het geval is.
Deze bedoel ik

1 like