Hallo beste forumleden
Ik heb vorige week bij een kringloop winkel een Certina horloge gekocht.
Ik kan er op internet niks over vinden. Er staat een serie nummer op het bandje 1186/154
En op de achterkant staat: 113118743
Ik hoop dat jullie er iets meer verstand of info hebben?
Ik ben niet de Certina-expert van HF. Maar heb er wel meerdere gehad. Dit ziet eruit als een niet al te bijzonder exemplaar uit de jaren '90 of misschien late jaren '80. Op zich wel nog wel redelijk netjes, maar quartz. Is, als het loopt, hoogstens een paar tientjes waard, denk ik.
Zoek op het web eens naar oude catalogen van Certina. Die zijn door liefhebbers vast beschikbaar gemaakt. Daarin moet je dan toch jouw model kunnen vinden. Succes!
Ja klopt dat is dezelfde maar ik kan er geen info vinden jaartal etc etc
1186/154 staat er op het bandje
En 113118743 staat er op het klokje
Op google staat er niks over te vinden
Wellicht Certina zelf mailen? Ik kan er ook niets over vinden helaas
Dat is het bandtype/nummer. Weliswaar behorende bij dit horloge, maar lastig om verder op te zoeken als weinigen de moeite hebben genomen iets hierover te documenteren.
Certina zelf al gecontacteerd?
Ja inderdaad Certina al gemaild wachten op antwoord
Van na "74 dus het is geen serienumer meer, in 1974 is het Certina nummering systeem weer omgezet en deze nummers geven wellicht aan wat het type kast/materiaal etc is,maar daar is weinig over bekend.
Wel grappig dat je hem zo op mp zet, ik vind dat altijd bijzonder, stop er een nieuwe batterij in en controleer hem dus even, geeft de koper wat meer zekerheid dat hij het doet, want met oude quartz horloges weet je het maar nooit…