Ch Ward vs Oris. Dress en duiker.Ongeveer t zelfde. Is t dan echt t merk/historie waarvoor je betaalt?

Hallo iedereen.

Ik probeer even wat meer inzicht te krijgen in de prijs van Horloges en ik kijk af en toe ook eens naar Christopher Ward. Ik weet niet of dat merk beetje bekend is hier?

http://www.christopherward.co.uk/

Maar nu even waar t topic over gaat. En ik heb even Ch Ward gepakt omdat t me opviel dat die dus ook dezelfde basis hebben als uurwerk. Al lijkt het me dat Oris er iets aan modt en Ch Ward niet.

Dress

Oris classic date. Zit een sw 200 base in met Oris 733. Adviesprijs volgens Oris site €850

Ch Ward C5 Malvern automatic. Zit ook een sw 200 in. Adviesprijs €499.

Ik weet dat de rode roter van Oris iets echt Oris is. Maar wat doen hun er nog meer aan dan? Is de afwerking van deze Oris tov de Ch Ward dan zoveel beter? Bedoel basis ‘hart’ is sw 200

Duiker

Oris Aquis adviesprijs volgens site €1400 (Model waar ik naar kijk is dan met rubberen band en zwarte wijzerplaat) Ook zelfde uurwerk als Oris classic date 300m

Ch Ward C60 Trident Pro 600. Adviesprijs €750. 600 m. T dubbele qua diepte dan Oris en heeft of een ETA 2824-2/Sellita SW200-1 erin zitten.

Nu lijken mij de eta en de selita bijna identiek aan elkaar en zou ik zo op t plaatje wat ook op de site van Ch Ward te vinden is zo niet echt een verschil kunnen zien.

Even afgezien van wel model nu wel of niet mooi is van de in de mijn vergelijking gestelde horloges want zowel de dressers en de duikers van beide fabrikanten komen is diverse kleurstellingen en banden.

Wat is nou t verschil tussen deze dressers van €350?
Wat is nou t verschil tussen deze duikers van €650?

is het nou dat ik betaal voor die rode rotor? Of veranderd Oris nu veel meer met hun ‘base733’?

Is t dat ik betaal voor t feit dat Oris 100 jaar langer bestaat dan Ch ward? (1904 vs 2004?)

Is t dat ik betaal dat Oris een ‘Zwitsers’ merk is en Ch Ward maar een ’ Brits’ merk?

Of is de afwerking van Oris echt zoveel beter dat hier zoveel verschil tussen zit? Of een combi van alles of of?

ja ok ik snap dat Oris ook wel commerciële kosten heeft ed terwijl Ch Ward volgens mij via de eigen site verkoopt en ik dacht een showroom heeft. Maar dat de horloges om maar in the UK te blijven bij bijvoorbeeld Selfridges in de vitrine liggen van Ch Ward. Volgens mij niet.

In principe zal een horlogemaker zoveel mogelijk vragen als mogelijk is, tegen de afweging van de verkoopaantallen. Oris haalt natuurlijk niet het niveau van een Rolex qua merk/bekendheid. Dat beperkt ook dus sterk de verkoopprijs voor hen.

Kijk maar eens hoeveel merken gelijkwaardige eta/sellita uurwerken gebruiken.
Chr.ward is wel een merk in opkomst, de laatste 6 maanden kom ik het steeds meer tegen in de media, autobladen etc.

Wel weet ik uit eigen ervaring dat Oris solide horloges maakt, en waar voor het geld biedt. Kies in ieder geval hetgeen je het mooist vindt/het beste gevoel geeft. Oris Aquis is echt wel een dijk van een horloge. Ken je trouwens de Aquis uit mijn avatar al?

Geen ervaring met cw, maar oris’ naamsbekendheid zal vast deel uitmaken vd hogere prijs.