Goede mooie morgen mede liefhebbers
Ik heb een vraag.
Ik heb hier een champion spider C3047 chronograaf
Nu is het zo dat ik deze totaal in diggelen lag,
En ik hem redelijk en orgineel heb kunnen oplappen, glaasje zit vast maar is toch even tijdelijk tot ik een nieuwe heb, er zitten nog wat puntjes wat ik later nog aandacht wil geven.
Maar nu zit ik met iets.
Ga ervanuit dat hij een aardige klap heeft gehad is ook wel tezien.
Nu loopt de grote secondewijzer wel maar de uur aandouding en minuten niet, de sub-second loopt niet, maar de uur en minuten van de chronograaf weer wel. Het is een split second, maar die word niet opgevangen door de sub-second die blijft stil. Kan dit zijn doordat er een zwaardere baterij in moet waardoor hij dus niet goed loopt. Ik zal groen makeren wat loopt, en rood wat stil blijft,
Klinkt alsof de tijd niet meer werkt en de chrono wel.
Ik zou even een los uurwerkje bestellen, als je hem toch al open hebt.
Okey. Ik zal even gaan kijken, ik zat er al aan te denken, maar dacht vraag toch even of het niet aan iets anders kon liggen.
En hij loopt weer, ik heb een esprit chronograaf gekocht op mp, met het zelfde uurwerk. Ik moest alleen date dial overzetten, ivb de grove opdruk van de spider. Dit betrof een erfstuk van een vriend van me zusje, zoals te zien lag hij totaal aan diggelen, de beste man is ontzettend blij, en ik ben blij dat mijn ervaring met het riviceren van horloges een kleine upgrade heeft. In een jaar tijd heb ik mezelf aardig wat bij geleerd. Het begon bij wel een prijzig horloge, girard perregaux €600 snik, ik had beter kunnen beginnen met een goedkope. Maar allha daardoor zeer veel geleerd, en dat doe je dan ook niet gauw meer, het weegt niet meer op bij de tientallen die ik nu wel gemaakt hebt, en waar de dragers zeer blij mee zijn.
Tof dat je het zo hebt kunnen maken, eer van je werk