Hallo
Ik heb dit chanel horloge een paar jaar terug gekregen (2e hands). Ik heb gegoogled, en hij lijkt naar mijn idee echt. Ik zie niets wat afwijkt van de echte. Kan iemand mij hierbij helpen? Of dit horloge inderdaad echt is, of gewoon een hele goede namaak?
Ik kan helaas maar 2 afbeeldingen plaatsen, dus ik probeer in de reacties meer fotos neer te zetten
Wat heb je ervoor betaald? Dat is al een goede indicatie.
De caseback lijkt kwalitatief niet zo goed gegraveerd. Die komt niet overeen met het origineel.
Ik heb hem gekregen… en geen idee wat er toen voor betaald is. Ook geen contact meer met diegene dus het is lastig!
Nope, ik zeg fake… sorry TS.
Het is trouwens wel de kleinste versie! Misschien maakt dat nog verschil in de achterkant?
Ook bij de kleine staat Chanel op de achterzijde dikker gegraveerd dan bij die van jou. Heb je hem al eens opengemaakt? Dat kan je ook een goede indicatie geven.
Nee nooit opengemaakt! Heb ook totaal geen verstand van horloges haha dus vandaar dacht ik laat ik het eens op he tforum vragen
Er is ook een flink verschil met lettertypes in de bezels.
Origineel:
Bij jou zijn bijvoorbeeld de nullen dichter etc. Ook is alles bij het origineel wat scherper.
Nogmaals blijf ik uitgaan van een fake.
Al heb ik weinig ervaring met deze horloges omdat ik vind dat het net speelgoedhorloges zijn voor die prijs.
Dat horloge zou keramisch moeten zijn. Zitten er krasjes op de kast en de band? Dan is hij nep.
Eensch en oneensch, je moest eens weten wat mensen voor elkaar krijgen. Heb een tijd voor Rado gewerkt en mensen kwamen vaak genoeg terug met een originele met haarkrassen etc… Hoe vaak zie je hier wel niet een gekrast saffierglas ook. Mij zou het niet zo snel lukken, maar sommigen krijgen alles voor elkaar.
Dat gezegd denk ik nog steeds dat dit een fake betreft…
Lijken geen krasjes op te zitten
Ook een fake kan keramisch zijn denk ik, kijk maar naar die Armani’s van een paar honderd euro. Of die GC’s. Vaak merk je de kwaliteit van de productie wel aan de speling tussen de schakels etc. maar dan moet je vaker een horloge vast gehad hebben dan TS.
Heb je geen kleine schroevendraaier waarmee je hem open krijgt? Kruiskop. Dan kunnen we het denk ik helemaal uitsluiten dat dit een echte is. Al zijn we daar toch al een beetje over uit nu.
Want jij kan een echt Ronda Quartz uurwerk onderscheiden van een Ronda Quartz uurwerk in een neppe Chanel ?
Geen idee, ik dacht misschien de foto’s te kunnen vergelijken. Misschien opzichtige plastic spacers erin etc. Probeer TS ook maar te helpen. Al zullen de quartz-uurwerken in die echte Chanels ook niet echt top-notch zijn neem ik aan (kan ik me in ieder geval haast niet voorstellen).
https://rosswatchrepairs.co.uk/chanel-j12-battery-replacement/
Ik heb geen idee wat je zegt haha zoals ik al zei heb ik hier totaal geen verstand van, wil alleen weten of hij echt zou zijn of niet