Met een duiker hoef je je ook geen zorgen te maken als het niveau hier beneden peil raakt
De lat naar beneden laverenā¦stijlbloempje.
Lat, welke lat ?
Polsstok hoogspringlat
Ja, dat kan ik me goed voorstellen⦠Immers⦠de eerste, nu vintage duikhorloges waren toch wat meer āunderstatedā
Wat er toen gemaakt werd, was eigenlijk niet meer dan een bovenwater horloge, met een wat degelijker uitgevoerde kast, dikker glas, pakkingen in alle gaten⦠en een Bezel om de duiktijd af te lezenā¦
Dit vind ik persoonlijk ƩƩn van de mooiste duikers ooit gemaakt.
en tegenwoordig zijn er duikers die niet veel meer zijn dan dat, qua vormgeving.
zoals deze, de Breitling Superocean.
niets meer dan wat een Duiker nodig heeft⦠een duidelijke Lume op de wijzerplaat en wijzers⦠en op de bezel.
Wat het gebruik van Duikcomputers betreft⦠Mijn neef duikt ook⦠maar die draagt naast zijn Duik-PC nog altijd een Duikhorloge als āback-upā, hij zei me, als ze niet meer synchroon lopen⦠is ƩƩn van de twee niet in orde⦠en ga ik subiet naar de oppervlakte.
Heel verstandig van je neefje.
En een mooie klassieke duiker.
Is.
Heb je nou gewoon twee zwarte Sumoās in je kistje, ƩƩn op staal en ƩƩn op rubber?! Only op Horlogeforum
Ik denk dat dat stiekem een Blumo is
wat ik zelf mooi vind zijn de Seiko sports divers modellen
uniek in ontwerp. Helaas worden dit soort modellen niet meer gemaakt. Zijn iets dunner en subtieler dan de meeste duikers.
Dat lijkt niet zo op de foto. Er is wel meer raar aan die foto, de quarzen staan op 6u17, en de Turtle staat precies een uur vóór. Dus die heeft hij net na de overgang op wintertijd omgehad. Alleen staat de datum al op de 5, vandaag is het de 4de. Ja ik heb tijd over vanavond
Dat is een erg leuk exemplaar!
Nee die op staal is een blumo
Jij hebt echt geen levenā¦
Moet zeggen dat dit niet al mijn duikers zijn en de 2 die ik om heb gehad staan bij⦠de rest is inderdaad nu ff een zooitjeā¦
Mooie klok hoor tis dat ik een allergie hen met die 5 op de plaatā¦andersā¦
Tudor13:
Tja, eind jaren 60 speelde Sean Connery de rol van een of andere iconische geheim agentā¦, stiekem willen we hem allemaal zijnā:wink:
Steve:
Je slaat de spijker volledig op zijn kop!
Daar liggen de ārootsā van de avontuurlijke toolwatch, hier begon het allemaal, ook de hype met die natobandā¦
je bent goed bezig