Cheap entry level Omega Speedmaster 😎

Hilarische reacties onder dit (provocerende?) Youtube filmpje van het overigens toffe Watchfinder kanaal! :joy:

Ze noemen de Sapphire Speedy a cheap entry level Swiss manual chrono en dát valt niet bij alle abonnees in goede aarde! :sunglasses:

9 likes

Ik kan hem geen ongelijk geven, ik zou hier niet graag 3k+ van mijn geld aan uit willen geven:

Wat mij betreft kun je er beter wat geld bij doen en een Zenith chrono kopen die het op alle punten wint.

Paar foto’s van @Rolopalooza:

16 likes

Maar het imago dat je ermee aanschaft is onbetaalbaar.

7 likes

Ja maar, een Speedmaster is toch een entry level handwind Zwitserse chrono?

Lekker provoceren @HanDavinci! :smiley:
Jij weet dondersgoed dat ik óók een Sapphire Speedy heb!!!

@flowert : niemand in mijn omgeving kent de Speedy dus je krijgt er écht geen imago mee.

Meest gehoorde reactie: “dat is toch zo’n duur horloge? Vind em er niét sjiek of duur uitzien(?):joy:

4 likes

Mensen vallen en masse over de term “cheap” :smiley:

Ik dacht dat je een triple date had.

3 likes

Dat vind ik juist mooi :slight_smile: Een ingetogen horloge

1 like

Ik ga niet happen schatje; de Sapphire Speedy vind ik nog steeds een waanzinnig mooi horloge! :kissing_smiling_eyes:

5 likes

Natúúrlijk!!! :heart_eyes:

1 like

Mooi dat rooie plasticen wijzertje. En ik heb een Seiko 5 gehad met een mooier afgewerkte kast.

5 likes

Ze zouden eigenlijk eens een keer een limited edition ofzo moeten uitbrengen.
Dat zou echt in een vraag voorzien denk ik.

8 likes

shots-fired-i-repeat-shots-fired

:sunglasses:

4 likes

Heel goed. Laat je niet op de kast jagen door een Tukker.

Wat is je vergelijkingmateriaal? Je hebt alleen maar ouwe rommel :joy:

Een collega van mij heeft de EP, echt een prachtig ding.

Weer een foto van Rollie, omdat hij dat wel kan.

2 likes

Ik durf er me hand voor in het vuur te steken dat de afwerking van die vintage Seiko 5’s superieur is aan de moderne Seiko 5’s. :smile: Kast afwerking van vintage Seiko’s was echt goed, echt bijzonder hoogwaardig.

Tuurlijk joh, mooi dingetje hoor. Speedy ook een leuk klokje. Maar net wat je smaak is.

1 like
5 likes

Helemaal eens. Maar om nou te zeggen dat het beter is dan een EP… :full_moon_with_face:

Doei.

1 like

Een Rolex is ook een leuk klokje EN is beter voor je imago! :sunglasses:

1 like

Alleen jammer dat ze geen mooie chrono’s maken.

5 likes

Afwerking is voor mij net als een turnoefening, je hebt de uitvoering maar ook de moeilijkheidsgraat. De EP zal op dat laatste element niet veel punten scoren, is een vrij recht toe recht aan kast toch? Ik vind “afwerking” een veel te abstract begrip om dat 1 op 1 te gaan vergelijken.

en mijn eerste opmerking was vooral gewoon wat tegengas geven :joy:

4 likes