Check datejust

Hallo horlogeliefhebbers,

Ik ben momenteel in de markt voor een vintage datejust en heb mijn oog laten vallen op het onderstaand exemplaar. Uiteraard heb ik mij ingelezen, maar ik zou toch graag jullie mening horen.

Wat vinden jullie van de kastvorm/bezel/wijzerplaat van deze rolex? Is alles origineel en wat zouden jullie er aan uit geven?

Alvast bedankt!

5 likes

Hier op het forum staan een paar mooie(re).

1 like

Retweet

Ik vind de font van de datum 23 wel grappig :sweat_smile:

Heb je meer info? Jaar / meer foto’s? Denk aan foto’s van rek op de band, endlinks, etc.

Niet doen, lijkt zo op het eerste oog “een pakhuis” :hushed:

Datum staat niet netjes gecentreerd dus ik zou daar al op afhaken. Kan de foto zijn, maar dat is het eerste wat ik zie en waarop ik zou afhaken bij bijv. een online aankoop.

Smoezelig horloge. Zou zelf voor een wat frisser exemplaar gaan.

1 like

De zoveelste vrij standaard datejust.
Wat wil je weten?

1 like

Bouwjaar? Staat van service?

‘wAt iS HiJ wAaRd’

1 like

tsja, het is bekend dat we geen taxatieforum zijn.

Ik denk qua waarde: twee x de helft.
Voor mij zou dat alsnog 0,0 Euro zijn, want ik vind het vreselijke horloges qua looks.

1 like

Haha iknow :crazy_face: ieder topic in deze sectie is hetzelfde, wat is de waarde, is het origineel, moet ik dit kopen, bla bla etc etc

Allemaal opzoek naar een speld in een hooiberg, voor teveel geld en afgekloven hok willen kopen omdat het een kroontje heeft

1 like

Ik zou hem ook niet kopen, waarde is wat de gek ervoor geeft!

Bedankt voor de reacties allemaal, ik zie er van af

3 likes

Hele verstandige keuze :grin:
Persoonlijk zou ik deze ook aan me voorbij laten gaan. Ziet er inderdaad niet echt fris uit. Dus hier zou je wel spijt van gaan krijgen. Succes met de vernieuwde zoektocht.

Onbeleefde vraag: wat was de vraagprijs eigenlijk?

Wat is je doel na aanschaf?
Dragen als daily? Koesteren en naar kijken?
En waar hecht jij waarde aan?
Wat is je budget voor een vintage?
Waarom heb je voor dit model gekozen?

Het is te makkelijk om te zeggen “laat deze maar gaan” zonder het antwoord op bovenstaande vragen.

Daarnaast ontbreekt er veel essentiële info;

• herkomst/bouwjaar
  • service verleden
  • meer foto’s
  • compleetheid van eventuele set
  • andere info die de verkoper je gaf

Make up your mind, dan zijn er genoeg leden met kennis van zaken die je kunnen helpen :ok_hand:

Succes!

4 likes

Met zo’n kast hoef je toch al niet meer te overwegen hem te kopen? Zijn zoveel scherpere exemplaren met dikke poten en een mooie brush, scherpere bezel etc.

Ga niet voor de eerste de beste omdat die goedkoper is, en mocht deze niet eens goedkoper zijn dan maakt dat het nog veel makkelijker want dan zijn er veel mooiere.

3 likes

Niet als je budget €1500 is :zipper_mouth_face:

Verder: eens