Ik ben momenteel in de markt voor een vintage datejust en heb mijn oog laten vallen op het onderstaand exemplaar. Uiteraard heb ik mij ingelezen, maar ik zou toch graag jullie mening horen.
Wat vinden jullie van de kastvorm/bezel/wijzerplaat van deze rolex? Is alles origineel en wat zouden jullie er aan uit geven?
Datum staat niet netjes gecentreerd dus ik zou daar al op afhaken. Kan de foto zijn, maar dat is het eerste wat ik zie en waarop ik zou afhaken bij bijv. een online aankoop.
Hele verstandige keuze
Persoonlijk zou ik deze ook aan me voorbij laten gaan. Ziet er inderdaad niet echt fris uit. Dus hier zou je wel spijt van gaan krijgen. Succes met de vernieuwde zoektocht.
Wat is je doel na aanschaf?
Dragen als daily? Koesteren en naar kijken?
En waar hecht jij waarde aan?
Wat is je budget voor een vintage?
Waarom heb je voor dit model gekozen?
Het is te makkelijk om te zeggen âlaat deze maar gaanâ zonder het antwoord op bovenstaande vragen.
Daarnaast ontbreekt er veel essentiële info;
herkomst/bouwjaar
service verleden
meer fotoâs
compleetheid van eventuele set
andere info die de verkoper je gaf
Make up your mind, dan zijn er genoeg leden met kennis van zaken die je kunnen helpen
Met zoân kast hoef je toch al niet meer te overwegen hem te kopen? Zijn zoveel scherpere exemplaren met dikke poten en een mooie brush, scherpere bezel etc.
Ga niet voor de eerste de beste omdat die goedkoper is, en mocht deze niet eens goedkoper zijn dan maakt dat het nog veel makkelijker want dan zijn er veel mooiere.