Check die kleuren 🤩

Zomaar een horloge, merkloos, wel een (merk?)teken op de wijzerplaat. Dit horloge kwam ineens tevoorschijn in een partij die nog ergens op de zolder lag :wink:. Beetje poetsen, nieuw glaasje en lopen maar.

Ik wilde vandaag het horloge gaan dragen, dus eerst wat foto’s gemaakt.

Maar tijdens het dragen, ineens andere kleur wijzerplaat en nog een keer, en nog een keer :thinking::thinking::thinking::thinking::thinking:

Ik heb veel horloges, maar dit nog niet eerder gezien. Het is geen mood horloge (What’s Your Mood? | Fossil Group) want die hadden ze in de jaren 70 nog niet (denk ik).

Uurwerkje dat erin zit is een penanker Parrenin C1640 (midden jaren 70). Merkteken voor mij onbekend, verder geen merk of aanduidingen op de wijzerplaat, dus onbekend horloge. Jammer, ik zal nog eens verder zoeken. (En hoop ook een beetje op jullie hulp :ok_hand:t2:)

En tijdens de zonnige dagen, toch eens vaker gaan dragen.

43 likes

Nooit gezien, maar wel gaaf :sunglasses:

2 likes

Mijn beste,

Aparte verschijning!!
Heel bijzonder!!
Geniet er glorieus van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Cool , kameleon horloge

1 like

Of toch een mood watch… mijn mood kan snel veranderen :grimacing:

4 likes

:face_with_spiral_eyes: Leuk hoor. Dat merkje is ook intrigerend :thinking:

2 likes

Hoeveel kleuren klokjes heb jij nog meer liggen :smile:

3 likes

Ja hè. Ik kom er niet uit met google lens… ik denk een bedrijfslogo of zo.

1 like

Is het niet, maar ik krijg der Grüne Punkt niet uit het hoofd

1 like

Die is leuk ja, nu krijg ik het ook niet meer uit mijn hoofd.

1 like

Eigenlijk altijd blauw, wit en zwart. Modern en vintage, lcd (welke kleur is dat eigenlijk?). En een hoop rommel waar nog wel eens een leuk horloge uitkomt zoals deze :sunglasses:

1 like

Tof :sunglasses:

1 like

Gaaf horloge. Heel origineel.
Heb een poging gedaan via verschillende ai zoekopdrachten en ook google lens, maar kan er niet achter komen welk merk dit is.

1 like

Hahaha wat een toffe zoldervonst.

1 like

Wow, dit is wel erg cool inderdaad!

1 like

Heel cool! Al zou ik me een beetje zorgen maken om welk materiaal in de jaren 70 dit soort effecten tevoorschijn tovert…

1 like

Deden ze in die tijd nog kernproeven? :wink:

Cool! Ik heb hotwheels gehad die dat konden vroeger!

Edit: ze bestaan nog!

https://images.app.goo.gl/ZomoSJjJQs7tjvtF9

1 like

Gaaf, die ga ik eens zoeken. Past er mooi bij.

1 like

Ik maakte me na een tijdje ook zorgen :grimacing: maar de meter erbij gehouden en geen radium uitslag… misschien ander materiaal dat ik niet kan meten… ik heb besloten om niet aan de wijzerplaat te likken :yum::skull:

2 likes