Check echtheid Bell & Ross BR03-94 op Chrono24

Beste mede HF’ers. Momenteel ben ik ‘bezeten’ van een stevig gehavende BR 03-94 uit ~2008 die te koop staat op C24. De Franse verkoper scoort een 4.8 adhv 128 beoordelingen.

Helaas zijn het certificaat en de doos niet aanwezig. De foto van de achterkant is onduidelijk. Ik heb een scherper exemplaar van de achterkant en één van het binnenwerk opgevraagd.

De advertentie schrijft over een check door de huishorlogemaker en niet over een volledige servicebeurt. De prijs zou m.i. redelijk zijn icm een recente servicebeurt.

Ik hoop dat jullie adhv deze info tips of uitsluitsel kunnen geven over (het nagaan van) de echtheid.

Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen van het dragen van een 42mm BR 03 op een 18.5 - 19 cm pols. Als ik het horloge koop dan ben ik van plan deze met een Erika’s Originals MN strap te combineren, wat het kolos iets zal ‘afkleden’.

2 likes

Flink gehavend, maar echt. Meteen ook de reden dat ik geen zwarte horloges wil hebben in mijn collectie :joy:. Het ziet er niet meer uit na verloop van tijd.

Draagt verrassend comfortabel voor een groot vierkant horloge! En het staat gewoon tof :muscle:

2 likes

Ik sluit me aan, zie niks raars.

En snap je interesse in deze wel. Doet denken aan die instrumenten in een gemiddeld (sport) vliegtuig… 30 jaar oud en overal krassen en afgebladderde verf. Die vibe is wel cool. Zoiets :point_down:

9 likes

Buy the seller en dat lijkt me in dit geval wel ok.

Die service beurt heeft ie dan niet gehad. Hooguit open geweest om te checken dat ie niet kurkdroog is. En een paar uur op de weishi wellicht. Kan je ook nog opvragen.

Ben ik helemaal met je eens maar in dit geval toch wel charmant.

NB. Bij een Chrono aankoop heb je retourrecht bij een professionele verkoper. Ik laat ze vaak in die periode nog even doorlichten op grote problemen door m’n horlogemaker.

1 like

Bij dit exemplaar is de PVD-patina zo royaal en gelijkmatig aanwezig dat dit mij juist aanspreekt en geruststeld als ik er onbewust nog wat extra op aanbreng :smile:

Het glas en de AR zijn vrij van krassen, wat dan weer wel een must voor mij is.

Bedankt voor de tip!

1 like

Ja geweldig!

1 like

Ik vind net dat dit bijdraagt tot de charme van het horloge. Het hoeft niet allemaal perfect en hoogglanzend te zijn. Mooi ding!

4 likes