Check Omega in Zwolle?

Ik heb de kans een Omega Speedmaster Pro te kopen, de Apollo 11 uitvoering. Gaat om deze (slechte foto’s):

Ik ben niet een dusdanige expert dat ik de replica’s er altijd uit haal. De verkoper heeft toegezegd bij een juwelier af te willen spreken voor een check, kennen jullie in Zwolle (mocht niet te ver weg zijn bij hem) een adres met kennis? Thanks!

Is een echte hoor. Kijk ff op de site van Omega voor dealers

Tom Koerts Schreef:

Is een echte hoor. Kijk ff op de site van Omega
voor dealers

Klinkt alsof je daar behoorlijk zeker van bent? Ik moet ook toegeven dat ik het erg positief vind dat iemand zonder morren akkoord gaat met een check bij een dealer, dan zou je je bijna afvragen of de check zelf wel nodig is…

Dit uurwerk is niet echt na te maken en het loont ook niet echt om een nep kast te maken en er een echt uurwerk in te zetten. Eigenlijk nog nooit een echt goede replica gezien en al helemaal niet met een glazen bodem

in Zwolle zit geen Omega dealer (meer). Maar vroeger werden ze wel door Van Klaveren aan De Oude Vismarkt verkocht. Een andere juwelier met een fatsoenlijk assortiment (w.o. Audemars en IWC) is Aalbers aan de Luttekestraat. Misschien kunnen ze je verder helpen.

Menno

zelfs dan-)

Aalbers verkocht voorheen ook Omega.

Ik heb zowel Aalbers als van Klaveren even gemaild met de vraag of ze een check kunnen / willen doen.

Weet ook niet of ik er wat aan heb en of het nodig is. Maar het blijft veel geld.

Ik ken Aalbers als een erg goede juwelier die bereid zou moeten zijn om te helpen. ze ruilen af en toe ook leuke horloges in en zijn volgens mij bv ook nog steeds IWC dealer oftewel niet de minste juwelier.

Heb Aalbers gemaild, ga er vrijdag heen! Hopelijk een topic met foto’s van mij dit weekend!

Dank voor de adviezen!

En hoe is het gegaan?
De verkoper heeft me het horloge net weer aangeboden aangezien de eventuele koper van vandaag heeft “afgehaakt”?
Groet,
Martin

MaPaLu Schreef:

De verkoper heeft me het horloge net weer
aangeboden aangezien de eventuele koper van
vandaag heeft “afgehaakt”?

Oeps, nu wordt het spannend, ben erg benieuwd…

Grt. René

idd, ik ben ook benieuwd :wink:

Hmm… afgehaakt…

Ik ben vertrokken naar Zwolle, vanuit de buurt van Den Haag. Rond Utrecht was het niet meer te doen. Ik heb hem opgebeld dat ik op mijn Tomtom elke halve minuut een minuut extra file zag ontstaan en dat het me te gortig werd. Enorm vervelend, want ik was al even bezig en wil het horloge graag kopen. Ik kreeg een “wat norse” reactie dat hij het vervelend vond dat ik op het laatste moment afbelde (1,5 uur voor afspraak, maar het is niet alsof ik het weer uitgekozen heb) en dat er andere waren die meer hadden geboden… Ik zei dat ik hem niet kon dwingen aan mij te verkopen, we spraken af te mailen.

Ik heb hem net gemaild, en zijn toon is weer anders. Ik stelde voor zondag bij hem langs te gaan. Helaas zit een juwelierscheck er dan niet in, maar als iemand een juwelierscheck prima vind zegt mij dat al meer dan de helft over de betrouwbaarheid. Hij vond zondag prima en heeft de advertentie op gereserveerd gezet…

In veel plaatsen zijn de winkels open op de eerste zondag(middag) van de maand. Ik weet niet hoe dat in Z. Geregeld is. Misschien even checken?

Menno

In Zwolle is het aantal keren dat de winkels op zondag open zijn op 1 hand te tellen. En die keren moet je dan ook nog voornamelijk rond december zoeken. 1 van de weinige puntjes die ik veranderd zou willen zijn aan mijn woonplaats…

Echte Speedmaster, echter hoort er op de Apollo 11 uitvoering geen 1450 band te zitten?

G.J:-) Schreef:

Echte Speedmaster, echter hoort er op de Apollo 11
uitvoering geen 1450 band te zitten?

Volgens mij zitten op onderstaande Apollo 11 Speedmasters dezelfde band:

http://www.ebay.nl/itm/Omega-Speedmaster-Moonwatch-Apollo-XI-Stahl-Stahl-TOP-/370581071971?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item56485a6863#ht_3049wt_1037

http://clockmaker.com.au/w/k2441.html

Net ff gechecked, vergeet mijn opmerking over de 1450 band.

Laten we het op een vlaag van verstandsverbijstering mijnerzijds houden…

Hij is binnen! Supermooi, vandaag 4 uur in de auto om hem op te halen. Foto’s volgen binnenkort :slight_smile: