Check voor vintage longines kenners

Zeer mooi horloge :star_struck: ben zeker benieuwd naar je ervaring als hij binnen is. Veel plezier ermee.

1 like

Klopt, ik bedoelde dezelfde als de tweede vergelijkingsfoto die @Amice hierboven plaatste, niet dezelde als het horloge van de openingspost.

Hier de eBay link van dat horloge:

1 like

Ik denk dat je een hele mooie koop hebt gedaan.

2 likes

Ook ik denk dat je daar een goede deal hebt gedaan! :ok_hand:Van harte gefeliciteerd!

Lekker van gaan genieten! :slightly_smiling_face:

1 like

Ik wil geen party-pooper zijn maar volgens mij klopt er iets niet. Ofwel is de wijzerplaat opnieuw opgemaakt, ofwel zwaar ‘gepoetst’.

De plaat is volgens mij ook geen massief goud.

Ik heb het nagevraagd bij de verkoper. Die geeft inderdaad aan dat de wijzerplaat door hem is schoongemaakt maar niet gerefinished. Hij heeft de plaat dus niet opnieuw geverfd.

Ook de kast is door hem licht gepolijst zo geeft hij aan.

Ik ben erg benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet. Bevalt het niet dan stuur ik hem terug maar op deze foto’s ziet hij er zo mooi uit dat ik mij dat bijna niet kan voorstellen.

Wat een mooi horloge!

1 like

Hoe zit het hiermee? @Amice

Opgelegde indexen ook niet geheel in lijn met de gedrukte ring aan binnenzijde. Vergelijk posities XII en VI resp. XI en III…

Horloge is afgeleverd maar ben pas de 15e thuis om het te inspecteren.

Wijzerplaat lijkt mij nog steeds origineel maar wel schoongemaakt. Daar heb ik geen problemen mee als het maar netjes is gedaan. Ik heb ook foto’s gezien van voor de schoonmaak. Bepaalde patina is ondanks de schoonmaak niet verwijderd en zie je dus ook op de foto’s van na de schoonmaak.

Ik ben benieuwd hoe ik de plaat in het echt vind. Zie bijvoorbeeld het longines font, ziet er te goed uit voor een redial:

En hier de font van een op Omega forums als origineel bestempelde:

Die ongelijke indices kom je bij deze ref vaker tegen @acour_jeroen. Zie bijvoorbeeld deze die op omega forums als origineel is bestempeld, ook die heeft enkele indices die over de middelste cirkel komen:

Indices mogelijk ‘hand rivited’. Zie je bij 50’s omega ook vaker.

1 like

Hij is binnen. Wat een prachtig horloge! Heel blij mee. In het echt trouwens meer rose dan geelgoud. Had geelgoud verwacht obv de foto’s van de verkoper maar rose is een mooie meevaller. Heel blij mee!!

14 likes

Mooi ding

1 like

Mooi! :+1:

1 like

Heel fraai; verdient wel een paar fraaie (macro)shots. :sunglasses:
Veel plezier ermee.

1 like

beautiful!

1 like

Heb helaas geen macro lens, moet het doen met mn Iphone:

En de collectie: