Chice dresswatch?

Beste mensen,

Een tijdje ben ik al aan het kijken voor een chic horloge voor op het werk, een massief geelgouden dress watch met zwarte of bruine lederen band

Vb. Rolex Cellini (hoewel handopwinder)
Baume Mercier
Longines Flagship

Maar in het bijzonder 2 modellen van Chopard
een met spreepjes als index,
andere met Romeinse Cijfers, deze staat op de Chopard site,

Zou iemand daar wat meer info over kunnen geven ( band van echt reptielleder en welk uurwerk ,quartz ? )

Wellicht heeft iemand nog suggesties voor een dergelijke dress watch , prijs +/- 2000 - 3000 euro (merken , types, bij voorkeur automatisch) ?

Bij voorbaat dank,

Ed

Post het hier Jaap, dan kunnen we allemaal meegenieten van je kennis?

ik zou gaan voor de jaeger le coultre master ultra thin!!!

Beste heren,

Bedankt al voor de reacties, idd master ultra thin heb ik ook gezien, mooi horloge.
@Jaap , bedankt voor de reactie, wellicht een keer een Jaeger… Ik neem alles mee in de overwegingen, het mag eventueel ook een quartz zijn, vind ik wel handig, loopt altijd op tijd…

Die Chopards hebben voorlopig wel mijn voorkeur.
Patek Calatrava of Breguet Classic zijn de ultieme voor mij maar die zijn meestal vanaf 6 d euro (gebruikt).
Longines maakt ook mooie, maar die zijn vaak gold plated…

wat denken we trouwens van een Cartier Roadster of Pasha ? zag ik gisteren toevallig nog bij Schaap&Citroen, ook wel mooi, maar wat minder “klassiek”.

Groet ,

Ed

Als er één horloge is die ik niet zou aanschaffen is het de Pascha…vind het er echt helemaal niks aan. Daarnaast zijn er van het model ook erg veel replica’s. Voor mij een reden waarom ik kan gaan twijfelen over de aanschaf van een horloge. Zei iemand die een rolex datejust had en er weer naar op zoek is… Afijn iedereen zijn smaak, maar dat wilde je ook weten, toch??

Vind je een IWC niet mooi? Hebben ook hele mooie gouden platte quartz uurwerken. Heb er toevallig hier een dames model liggen.

Groeten en succes met je zoektocht,
Ard

van cartier, weliswaar quartz, mmaar wel een heel mooi horloge is de cartier tank solo. kost iets van 1670 euro geloof ik. Is echt een mooi horloge!

Beste heren,

Inderdaad, IWC had ik nog niet aan gedacht omdat bij de juweliers meestal de grotere horloges van dat merk liggen, ik geef de voorkeur aan klein i.v.m. smalle pols.

aantal imitaties dat in omloop is maakt voor mij niet uit want a) ik koop het voor mezelf en b) mensen twijfelen nooit aan de echtheid van mijn horloges,ondanks relatief jonge leeftijd.

De meningen zijn natuurlijk wel verdeeld m.b.t. Pasha , niet een alledaags ontwerp natuurlijk, ongeacht de aard van een mening is die even waardevol , kun je inschatten hoe een type in de markt staat en gewaardeerd wordt.

Cartier Tank is ook mooi alleen voor die prijs is deze in staal, de massief gouden is boven budget momenteel.

De Jaeger is heel mooi , maar wellicht dat ik dan toch zou doorsparen voor een Calatrava. Heb zelfde met mijn Submariner gedaan, “tijdig” verkocht om later voor een blauwe staal/gouden te gaan, vrees bestond dat ik anders er al een beetje “op uitgekeken” zou zijn (klinkt heel naar natuurlijk, maar gevoelsmatig werkt het (helaas) wel zo , natuurlijk raak je niet ècht erop uitgekeken , laat ik zeggen “je went eraan”). Over een tijdje wil ik wel een Calatrava, zonder (kleine) seconde, vind eenvoud heel mooi , vgl. Ellipse d’Or .

Het meeste geef ik de voorkeur aan een geelgouden horloge met opgelegde cijfers, vind het materiaal en de kleur mooi, ondanks geringe afmetingen lekker zwaar. Kleur contrasteert ook mooi bij grijs of blauw kostuum of pak.
Witgoud doet dan wat “eenvoudiger"aan , hoewel ik goed het verschil met staal zie. Rosé zit te veel koper in, doet wat afbreuk aan " gevoel” , oogt wel mooi warm.

Het zal nog lastig kiezen worden, maar de zoektocht is minstens zo leuk…

Dank,

Mvg,

Ed

Ha Ed,

ik weet niet of het nieuw of gebruikt (mag) zijn, maar wat mij opvalt is dat er nog best veel betaalbare, dressy, gouden en voornamelijk betaalbare vintage horloge’s zijn.

Wat Chopard betreft, bedoel je deze?

http://www.lacotedesmontres.com/Prix-du-neuf-et-tarif-de-la-montre-Chopard-Classique-Homme-16-3154-No_1294.htm

Om even terug te komen op vintage, als je het horloge als NOS koopt kan je een heel mooi, niet gebruikt, goud en betaalbaar horloge hebben.

Zoek je het echt nieuw dan zou ik zoeken bij merken als:

JLC
IWC
Blancpain
Rolex
Ebel
Omega
Tissot
enz.

Ik denk dat dit nog best lastig wordt gezien de prijs van goud, heb nog maar weinig nieuwe gouden gezien in die prijsklasse (althans, mechanisch).

PS. je heb eenPB. :smiley:

Beste Jaap-Wim,

Bedankt voor de reactie, ja die Chopard bedoel ik…

Het hoeft niet per sé mechanisch te zijn, toch is het denk ik wel mogelijk om voor 3 d een mechanische te krijgen, denk aan Rolex Cellini Classic (3200). Quartz vind ik wel praktisch.

het mag wel gebruikt zijn, wel in nieuwstaat , die Chopards die ik gezien heb waren +/- 2000 ( waarschijnlijk een paar jaartjes jong).

Mvg,

Ed

Had je m’n PM al gelezen trouwens? :smiley:

Ja ik zie 'm nu, je hebt een bericht terug,

groet
ed