China en haar Tourbillons

Ik ben bang dat je mijn inbreng niet goed hebt begrepen.
Ik heb niets tegen personen die hun dromen waar kunnen maken.
Sterker, gerust doorgaan!
Jouw stelling van als ze het niet kunnen betalen dat het wordt afgedaan als hebzucht is een foutieve insteek.
Dan heb je het echt niet begrepen.
Er zijn zat mensen die voldoende liquide middelen hebben maar de emotie van luxe artikelen niet ervaren.
Zij vinden het veelal onzin om zoiets duurs te kopen.
Deze grote groep ervaart dat als protserigheid.
Het heeft dus niets te maken met geld.

ik hoorde van een bevriende juwelier die zei dat de chinese tourbillons nog niet eens slechte toubillons waren hij had het over dat ze binnen 15 minuten moeten blijven en die chinese blijven binnen 9

Beste forummers.
Ik wil de discussie over geld,mooi en marketting ed. niet aangaan.
Maar ik wil een ding wel zeggen.
Ik kan op geen enkele wijze respect tonen voor die Chinezen die het werk van andere fabrikanten gaan kopieeren.
Deze lui doen niks anders als werk,tijd,ontwikkeling en veeeeel geld van gerenomeerde manufacturen simpelweg kopieeren en dan op de markt gooien.
Ik heb hier geen goed woord voor over.
Ik denk dat we nog veel plezier van die Chinezen gaan beleven.

Groeten,
JohnSr

John er komen toch verschillende calibers uit China welke niet direct copieën zijn. Sommigen met leuke complicaties. Daar is helemaal niks mis mee. Door de lage prijs van deze uurwerken kunnen minder draagkrachtigen ook nog eens wat leuks aan de pols dragen. Al met al misschien nog wel interessanter dan het zoveelste horloge met de zelfde ETA 2824.
Helaas komen de chinese uurwerken ook veel in neppers voor. Echter is er ook een categorie neppers van hogere kwaliteit met daarin ETA uurwerken. Deze zijn in tegenstellong tot de chinese “kermis neppers” nauwelijks van echt te onderscheiden en worden dan ook vaak als ware het origineel aangeboden. Dit is naar mijn mening veel laakbaarder dan die goedkope neppertjes.

Hoi HarR.
Ben ik helemaal mee eens.

Groeten,
JohnSr

HarR slaat de spijker op zijn kop.
Er is iets gaande in China wat niet is tegen te houden.
De replica’s worden steeds beter en ja ze worden gesignaleerd met ETA’s.
In dat geval komt er iets uit China waar je weinig tegenin kan brengen.
Natuurlijk is het een schandalige kopie maar dat uurwerk daar kan je niet meer overvallen.
Mocht iemand dat doen dan kan je heel wat merken neersabelen.

Het worden echt andere tijden, wij zien een enorme verschuiving van het koopgedrag onder jongeren.
Deze grote groep is werkelijk merkgek maar het gaat hen enkel om de naam.
Nu het vervelende, zij kopen net zo makkelijk in het vakantieland enkele kopieen.
Daar zit de moeilijkheid, als er maar Guess of Versace,Replay op staat!
Dit fenomeen was al jaren bekend in de kleding maar het maakt sinds 5 jaar een enorme verschuiving.
Het is overgeslagen naar alle luxe artikelen.
Zo ook exclusieve horloges.
10 jaar geleden waren de 1e nepperds van bedroevend kwaliteit maar zoals enkele op dit forum al eerder schreven: "deze worden steeds beter.

De jeugd ziet het verschil tussen orgineel en kopie niet.
Een groot marketingsburo heeft eens een onderzoek gedaan met orginele en kopieen.
De uitkomst was niet leuk.
Deze grote groep zagen het verschil niet,zij gaven als motviatie dat het orgineel nergens te zien was!
Dus wat was dan de echte?

Wat de onderzoekers helemaal op het verkeerde been zette was dat deze groep het onbegrijpelijk vond dat iemand €1500 betaalde voor een tas.
Waarom zou je dat doen als je weet dat er een kopie is.
Deze groep vond het woord exclusief onzin.
De importeur (opdrachtgever) in Nederland was druk doende met een winkelpand op de PC Hooft.
Hij maakte zich geen zorgen want het publiek kwam toch wel.
Zat rijke mensen toch?
Helaas valt de omzet bitter tegen,ook het publiek bestaat veelal uit “oude” mensen.
De jeugd loopt lachend door de straat met een walkman die MP 3 tjes afspeelt.
Typerend dat de jongeren opgroeien met MP 3 bestanden en niet meer met 20 bit high resolution.
Zij horen het verschil niet eens meer.
Het zal voor veel merken van luxeartikelen een harde dobber worden.

Ferdinand ik ben het met je eens, ik denk dat de Chinese markt zeker niet tegen te houden is. Maar zie daar de voordelen van in; de prijzen zullen zakken in de toekomst als China op een goed kwaliteitsniveau zit en er komt dan niet alleen troep van de Chinese markt. Het kopen van neppers hoor je tegen te zijn, het steunen van kopieerfabrikanten moet je tegen gaan, al is het alleen al voor jezelf. Je koopt toch iets voor jezelf en niet voor de mensen om je heen?

Een dure quarts is mij het geld ook niet waard, als ik dan zie wat er in dat klokkie zit denk ik: waar halen ze die prijs vandaan?

Ik gun de Chinese markt nog wat tijd en ik denk dat er vanzelf wel wat goeds uit komt rollen al hebben ze nog niet zo’n lange ervaring…

en ferdinand: “De jeugd ziet het verschil tussen orgineel en kopie niet.”

Erger nog, ze willen het niet zien omdat het ze niks kan schelen; het merk staat er op dat telt.

En vergeet niet dat de eerste 19 % van jou aankoopbedrag gewoon belasting is…

Chinesen maken wat jij wilt dat ze maken.

Je kunt daar automaten laten ontwerpen voor 5/6 dollar per stuk.
ziet er allemaal super leuk uit alleen dan bestel je er 1000 kun je na dat ze hier zijn aangekomen al 500 terug sturen die het gewoon niet doen of waarvan de wijzers etc los van zitten.

Trias goed bekend hier
de eigenaar Liesser wilt ze echt zo goedkoop mogelijk hebben en dat is zo’n zonde!
Hij is niet voor niets milljoenair geworden.

Voor 5 dollar meer per horloge maken ze een zoveel beter uurwerk!!!
dan betalen mensen maar 50 / 100 euro meer voor een horloge.
Zulke mooie designs en omdat het dan alleen maar op geld is gefocused word dit eigenlijk helemaal kapot gemaakt.

Wat uit china komt hoeft helemaal niet slecht te zijn.
Je moet alleen iemand hebben die niet iets wilt maken voor zo’n goedkoop mogelijke prijs.