China komt eraan

Tja…in willekeurige volgorde wat reacties dan maar:
-De arbeidsomstandigheden, weet men eigenlijk liever niet, hypocriet inderdaad, het toetsenbord van mijn computer, de computer zelf, de ipod van mijn zoon enz enz Chinees en/of Chinese onderdelen.

  • Als ik dergelijke verhalen (schoppen in buik e.d.) had geweten, had ik het horloge dan gekocht?
    -Horloge is niet via een web-site te koop.
    -Dit model kost in de DAVIS variant 249 euro, (met witte of koperkleurige wijzerplaat).
    -Ik heb expres het type met de Chinese tekens besteld omdat ik dat wat oorspronkelijker vind.
    -Het is het model 1963, een jaar met enige historische betekenis in China.
    -Ik vind de kroon juist mooi/anders, gelukkig verschillen smaken.
    -Als ik weer eens iets (wellicht, kopen van Chines producten draagt toch misschien ook bij aan verbetering van de economie aldaar en hopelijk ook aan de arbeidsomstandigheden) Chinees bestel, maak ik graag gebruik van je aanbod Andre (kantoor ter plekke).
    Het horloge zit prettig en loopt tot op heden perfect, ook erg netjes afgwerkt, de kwaliteit doet niet veel onder voor het midden segment Zwitsers/Duits.
    -De Seagull camera werkt niet meer, is een sloper en dient slechts nog als decoratie, ik kreeg hem laatst van een bevriende fotohandelaar, met de mededeling: “leuk voor als dat zeemeeuw horloge van je eindelijk aankomt.”
    -Chinees nieuwjaar is allang geweest, het horloge was vlak voor dit Chinese nieuwjaar besteld, dat hield de boel nogal op.

mooie samenvatting, maar maak je niet druk, koop gewoon maar verder een willekeurige iwc, rolex of noem maar op werkt hier ook aan mee ( denk aan verpakking, lijmsoorten,gereedschap enz enz wat uit china komt)

misschien is het juist wel beter om ook een chinees merk te kopen dan verdient er iig een chinese onderneming aan.

China komt er zeker aan…

Als liefhebber met een niet al te groote beurs heb ik naast 2 echte ook enkele replica’s (alleen voor mezelf).

Omdat ik mijn geld niet aan een nederlandse handelaar gun koop ik ze direkt uit China zelf (de plaats werd al eerder genoemd, Guangdong).

Ik ervaar een fantastische kwaliteit en niets is te gek in de geleverde service. (alles kan op verzoek ingegraveerd worden)

Het gaat voor mij nu zelfs zo ver dat ik voor de geboden kwaliteit uit China, zeer grote vraagtekens stel bij de prijs/kwaliteit verhoudingen bij de “echte” horloges van de grote merken.

Ik vind het horloge mooi genoeg voor om mijn pols. Geloof ook wel dat de Chinezen een deel van de markt zullen krijgen en door de lagere kosten er een nieuwe markt bij komt. Desondanks blijft een Zwitsershorloge een naam houden gekoppeld aan stuk historie en daar kan voor mij geen één Chinees uurwerk tegenop.

LeenV ,
een heel mooi horloge .
Is 't onbeleefd om te vragen wat íe heeft gekost…?
Nou ja , nu heb ik 't al gedaan…
1963 , wat was dit voor bijzonder jaar , in China ?
Al die argumenten , voor en tegen , om al dan niet te kopen , ik denk dat een ieder gelijk heeft .
Het is natuurlijk weerzinwekkend wanneer je zaken leest waar en hoe al dat moois wordt gemaakt .
Technische zaken , maar ook kunstnijverheid , miniscule hout- en andere snijwerken .
En T-shirts uit ontwikkelingslanden…
En olie uit Nigeria…
Maar ,laat ik maar stopppen, ik koop e.e.a. graag , mijn beurs is bescheiden en ik koop a.h.w. een ““aflaatbrief”” met een jaarlijkse donatie aan Artsen zonder Grenzen .
( Alleen aan die mensen , want er zijn zo veel van die Stichtingen , daar loop je ook op leeg…)
En , LeenV , wat heeft 'ie nou gekost ?
Met vriendelijke groeten aan allen ,
Peter

Over zeg zo’n 150 jaar misschien wel? :wink:

Ik weet dat ze destijds op timezone.com konden bestellen voor 125 dollar. Heb er zelf ook bijna een gekocht.
Of Leen dit ervoor heeft betaald weet ik natuurlijk niet.

Mischien dat ik er dan wel één aanschaf. :slight_smile:

Ik heb hier een hele overdoos met HERO pennen liggen, ook Parker 51 look-alikes. Met het Aeromaticg vulsysteem.
In een opwelling gekocht…Leuke pennen…, toch kwalitatief niet te vergelijken met een echte Parker. Je kunt het zakje van de Hero wel gebruiken voor de oude 51’s.

gr,
Hans Mennink

Ik heb in Basel enkele chinese horloges gezien. Tourbillons voor onder de 1500 euro. Duikers met ETA uurwerk voor iets over de 100 Euro. (meerprijs saffier glas 10 euro !!!)
Ze zagen er gewoon goed uit. Wel met enkele “stijlkenmerken” van o.a. Omega, maar verder helemaal OK.
Ze waren te bestellen vanaf 50 stuks.
Ook was het mogelijk om een monster te bestellen, maar dan met een opslag van 50%.

Gr,
Hans Mennink

Nee, dat kan wel kloppen. Dat prijsverschil is ergens toch wel gerechtvaardigd (maar wbt. Parkers schijnt ook het land waar ze gemaakt zijn van invloed te zijn).

Chinese penpunten zijn ook daadwerkelijk anders. I.h.a. erg hard. Ik heb een aantal Chinese pennen, maar schrijf er daarom eigenlijk nooit mee, en zal er dus niet zo snel weer kopen (die ik niet vooraf kan proberen). Ik heb geen flauw idee hoe de duurdere pennen zijn die op hisnibs.com worden verkocht.

Kortom de Chinezen zijn er al!
Wat mij betreft mogen ze de hele markt wakker schudden.

Peter Peters: zie je PB.

majoha, een PB.