China komt eraan

Alweer een tijd geleden stond er een Seagull bij de “aanwinsten” , dat leek mij wel een leuk hebbeding.
Begin januari contact opgenomen met Jeff Stanley, deze man heeft wat ervaring met deze bestellingen. Gisteren! ontvangen, Chinees nieuwjaar, fout opgestuurd (door de fabriek), wachttijden enz. grappig is dat deze modellen voor meer dan 2 1/2 keer de prijs onder de naam DAVIS in de winkel,liggen tegenwoordig. Doorzicht achterkant, maar die is al eens mooier geplaats hier dan ik het kan. lelijke (imo) glimmende crocoprint bandje heb ik vervangen.Het horloge ligt op een oude Seagull camera :slight_smile:

ziet er toch best aardig uit. Ik denk dat we nog veel kunnen gaan verwachten van de chinese producenten. Ze zitten nu nog niet helemaal op het kwaliteits niveau. Maar betaal je ze ietsje meer dan de 50 dollar per maand die we ze nu betalen, dan kan de kwaliteit een stuk omhoog. Dan komen die tourbillons wel akelig dicht bij die van blancpain :stuck_out_tongue:

Voor de prijs kon je hem waarschijnlijk niet laten liggen !!! Ik vind het in ieder geval een leuk ding !!! (tu)

Patrick

op welke website heb je hem gekocht?

Helemaal waar. Je kunt er in feite iedere kwaliteit krijgen die je wilt (binnen grenzen, waarschijnlijk).

Er komen ook helemaal niet onaardige vulpennen vandaan, kijk maar eens op www.hisnibs.com

klopt de HERO pen company kende ik al, die maken de parker 51 lookalike met 14 k gouden penpunt voor zo’n 40 a 50 euro, een schijntje! en ze schrijven best goed.

China is al 20 jaar.
Als jullie het nog niet weten, 90% van de horloge kasten komen daar al vandaan.
Dus de kans is erg groot dat het swiss made klokje daar ook gedeeltelijk vandaan komt.
Wat betreft de kwaliteit, ligt eraan wat de wensen zijn van de opdrachtgever.
Als je bereid bent meer te betalen kan je daar terecht voor top kwaliteit.
Maar het blijft ook een land voor Cheap shopping en zolang de markt vraagt om replica’s
en ander goedkope handel zullen die Chinezen zo graag voor ons westerlingen produceren.
Meneer blokker en menig ander worden dankzij deze handel schatrijk.
Maar dat ze ook top kwaliteit leveren kan ik je garanderen.
Ik doe al heel wat jaartjes zaken in Azie.

Wat betreft chinese newyear is in februari al geweest!!

Groet André

Aaardige strakke chrono Leen. (tu) alleen de kroon vind ik niet mooi.
die —Davis— horloges kom ik vaak tegen in Kado shops prijsnivo 100-200 euro.
sommige zien er zeer goed uit.
gebruik je de Seagull camera nog wel eens ? en komen beide van dezelfde company.

Groet, André

met de "top"kwaliteit is niets zoveel mis. Ik doe ook veel met Azie, maar de arbeids omstandigheden zijn ronduit slecht! zelfs voor grote bedrijven als Philips, behalve als je er europeanen aan de top zet, die elke dag controleren.
Het gaat zo, er wordt een contract getekend, waarin staat geen mishandeling, kinderarbeid enz enz. vervolgens trekt de europeaan zich terug, en controleert niet meer, en de fabrieken gaan hun gang. ( overigens vind men dat heel normaal).
het laatste geval wat ik hoorde was deze:
een man ging klagen over zijn omstandigheden, toen werd hij dus ontslagen, zijn vrouw werkte bij dezelfde fabriek maar was zwanger ( dan kun je niet ontslagen worden) en ging klagen over de kwestie. De directie heeft haar net zolang in haar buik geschopt zodat ze een miskraam kreeg, ze was dus niet meer zwanger en kon ontslagen worden. Kijk dat zijn gegevens, die gewoon zo zijn. Je ontkomt er niet aan.
nu is het idd zo dat de meeste kasten uit china komen ( ook voor de grote duurdere merken). die kasten zijn niet slechter dan die uit pforzheim komen. 316L = 316L en een freesmachine = een freesmachine. alleen de prijs is compleet anders. duitse kast kan oplopen tot 300 euro terwijl diezelfde kast uit china nog geen 30 euro kost.
voorzover. Ik heb er als ontwerper soms moeite mee, maar je kunt er maar proberen het beste mee om te gaan. je bent toch afhankelijk van de productie in azie ( ok natuurlijk ook wel goed want men moet daar ook leven)
het blijft een moeilijke kwestie.

Master-Fan schreef: ‘De directie heeft haar net zolang in haar buik geschopt zodat ze een miskraam kreeg, ze was dus niet meer zwanger en kon ontslagen worden.’ Ben ik nu zo naief dat ik dit onmogelijk kan geloven? Misselijkmakend. Als jij dit weet, dan weet dat ongetwijfeld ook de (westerse) leiding van dat bedrijf. Die doen dan toch (gewoon??) aangifte bij de politie. Doen ze dat niet, dan wil ik graag weten welk bedrijf dat is. Dan zoek ik via internet welke ondernemingen allemaal gelieerd zijn aan dat bedrijf, zodat ik weet met welke bedrijven ik nooit of te nimmer zaken wil doen. Die Chinezen zullen niet schrikken dat ik geen zaken met ze doe. Maar ik slaap wel beter dat ik niet betaal aan een product dat wordt gemaakt waar dergelijke %&*(#@! werken. De censuur snappen jullie.

Edgar

Je moet wel oppassen met al te wilde verhalen, bijna letterlijke broodjes aap. Zo gaat er al een poosje het gerucht dat de nieuwste mode in China is om (menselijke) fetussen te eten. Dan moet je echt Berlusconi heten om dat klakkeloos aan te nemen :wink: Want op kannibalisme rust ook daar een taboe, en moord is er ook strafbaar (misschien zelfs wel meer dan in Europa). Hoewel… ik geloof dat de beschreven behandeling hier in Frankrijk ook niet onder moord valt, maar ‘slechts’ onder lichamelijke mishandeling v.d. moeder.

Maar er zijn natuurlijk redenen waarom bv. zo’n kast zo ontzettend veel goedkoper is in China. Arbeidsomstandigheden hebben daar zeer veel mee te maken. Kwaliteitscontrole en toleranties zijn natuurlijk een andere verklaring.

Er gebeuren veel rare dingen op deze aardbol. Daar ben ik van overtuigd.
één ding kan ik je vertellen dit gebeurd echt niet in zuid China (Guangdong)
Waar overigens bijna alle productie van horloges plaatsvindt.
Ik kan het weten wat ik zit daar 2 maanden per jaar. Geloof me maar.
Bij bedrijven waar ik zaken mee doe, gebeurd dit zeker niet.
Het is daar economisch zo goed dat het moeilijk is om personeel in je bedrijf te houden,
zij kunnen hoppen van job naar job wat wij in de jaren tachtig hadden.
En wij nederlanders werken daar zeker aan mee aan die ellende in de wereld.
Wij nemen heel wat containers af van ontwikkelings landen, omdat we niet bereid zijn
Europese prijzen te betalen voor deze producten. Wat dacht je van Blokker / Zeeman / C&A / Hema
en ga zo maar door. Dus als we iemand iets kwalijk nemen, moeten we eerst bij onszelf beginnen.
En niet meer bij dit soort winkels kopen!!
Gr. André

Beste Leen,

Mooi klokje overigens.
Voor de mensen die het nog niet weten, Davis is een nederlands bedrijf dat sinds 1988 horloges
produceerd in Azie en deze zelf vanuit Weesp distrubieerd.
Overigens goede prijs kwaliteits verhouding.
Als je in de toekomst iets uit china wilt hebben kun je dit op mijn kantoor in Hong Kong af laten leveren
Dan zorg ik ervoor dat zeker vele malen sneller bij jouw is.

Gr. André

En een heleboel (grote) merken niet meer kopen, misschien te beginnen bij computers. Al die bedrijven die uitwijken naar Azie omdat het daar goedkoper is en ze (nog) niet genoeg winst maken. Zal vast onze economie wel versterken, maar de eruit voortvloeiende werkeloosheid kost toch zeker ook wel weer wat… (tenzij we Chinese arbeidsomstandigheden toe gaan laten)?

Kortom, laten we het maar bij horloges houden, en de mondialisering laten voor wat het is …

broodje aap. van mij mag je dat vinden. Aangifte??? ga een rijke chinees maar eens duidelijk maken wat aangifte is. ( soms in de media worden fraude zaken wel weer breed uitgemeten en afgestraft)Het maakt mij niet uit of je het gelooft of niet. Het is waar. welke bedrijven er aan mee doen? ik ben bang dat je niets meer kunt kopen. vele onderdelen die grote merken inkopen worden bij dit soort fabrieken gemaakt. Er is niks tegen te beginnen. Bovendien eten van mensen klinkt mij ookk vreemd in de oren. Maar met de productie is echt alles mis, sorry ik kan er ook niets aan doen. Ga maar eens op zoek naar de getallen van ongevallen, en hoeveel mensen ledematen verliezen in een fabriek in china per week. en ga zo maar door, het is echt geen onzin.

overigens is het idd zo dat de productie ( en slechte omstandigheden ) steeds meer verplaatsen naar het binnenland. dat klopt.

Zullen we het maar weer over horloges hebben.
laten we het niet over China en de rest vd wereld hebben.
Op dit moment sterven er kinderen vd honger dus…
Ik vind het stuitend om over het wel en wee van arbeidsomstandigheden te praten terwijl wij hier over luxegoederen praten die nb worden geproduceerd (ten dele?) in de lage lonen landen.
Beetje hypocriet eerlijk gezegd.

Over de klok.
Ik vind het een heel mooi apparaat trouwens de foto’s zijn zeer goed.

ja jag we werken er allemaal aan mee! maar het is dus niet zo dat je eraan mee werkt als je een chinees horloge koopt, je werkt er ook aan mee als je een zwitser koopt enz enz.

btw volgens mij had ik ook al gezegd dat ik het een leuk horloge vind. of niet? nou ja anders bij deze dan.

Kunt u het nog 1 keer herhalen? :slight_smile:
Wat vind je van het horloge???

haha