China maakt kopieën van hun eigen horloges

Er komen niet alleen fake horloges van Zwitserse horloges uit China, maar ze maken nu ook al populaire Chinese horloge na.

Dit is een nagemaakte Seagull 1963, en in plaats van een 21 Zuan (jewels) uurwerk - zoals op de wijzerplaat staat - heeft het een Quartz uurwerk.

Als je de reviews ziet is de kwaliteit van het horloge verder ook niet gelijkwaardig aan het Chinese origineel.

8 likes

Ik ben een tijdje geleden volledig gekapt met Chinees spul. Leuk voor een tijdje maar meer niet. Ik kijk nog wel af en toe en valt me op dat er steeds meer namaak op Ali staat. Jammer.

5 likes

Dat is geen verrassing toch?

1 like

Ja, ze zijn sterk in R&D.

Rob & Duplicate

7 likes

:rofl:

Wanneer keek je voor het laatst? Want in mijn levende herinnering is Ali nog nooit anders geweest. :slight_smile:

Zo triest, die shizzle. Gaat allemaal een maand of wat mee, en eindigt in de kliko. Ik zie veel van dit soort bottom-feeder producten als een milieu-delict.

4 likes

Anders gezegd. Ik zag steeds meer replica’s op Ali.

1 like

Ik heb zelf een originele Seagull 1963, prima horloge. Niks mis met Chinese uurwerken, die gasten kunnen echt wel wat. Ben er zelf 3 jaar aan het werk geweest.

Ik maak me wel wat zorgen over die aggressive expansive drift van die gasten maar dat is weer een heel ander verhaal.

4 likes

Voor mij wel, ik had dit nog niet eerder gezien. En ik probeer toch iedere dag HF te lezen…

Als ik (nu) op Ali op ‘Seagull 1963’ zoek krijg ik toch eigenlijk alleen originele Seagull 1963’s…

En die vind ik best leuk. Niet alles uit China is een kopie… (veel wel, dat is gewoon zo)

1 like

Die vind ik ook zeker leuk. Het uurwerk is afgeleid van een Zwitsers caliber, dat weten we, maar desalniettemin vind ik dit wel een echt en origineel Chinees product.

Deze Quartz heb ik nu 2 jaar en loopt nog steeds mooi op tijd. Was 1 dan mijn eerste horloge probeersels van Ali. Draag m niet veel maar vooral met klussen. Toch tijd bij de hand zonder bang te hoeven zijn voor beschadigingen. En voor t oog een erg leuk horloge.

3 likes

Me too .
Alle Ali spul is inmiddels de deur uit. :+1:

1 like

Ik kijk vrijwel nooit op Ali inderdaad; kennelijk is @Fate_Amenable_To_Change daar veel beter thuis; ik ben blij dat hij zijn gedegen kennis van Ali hier met ons deelt.

1 like

Ligt er maar net aan waar je op zoekt met ali. Zoek je bijvoorbeeld op heuptasje krijg je een scala aan voorbinddildos te zien…

2 likes

Ik vind mijn Merkur handopwinder met Chinees kaliber nog steeds leuk en het is geen gejat ontwerp van een ander merk. Revival uit eigen stal. Gekocht op AliExpress.

11 likes

Seagull official store heeft ook leuk spul. Ik vind t meestal alleen geen keepers dus ik begin er niet aan.

2 likes

Ben ik geheel met je eens.

3 likes

Ik heb er horlogedozen en een paar Tropics gekocht. Die zijn prima. Maar je hoeft Ali niet goed te kennen om door te hebben wat voor rommel daar op staat, want als je in je browsing geschiedenis ook maar iets van horloges hebt staan is het splash screen van Ali al niet leuk meer. :slight_smile:

Dat er veel rommel tussen staat wil niet zeggen dat alles op Ali slecht is, ook de horloges niet. Maar wel veel.

3 likes

Ik vind dit enorm onderbelicht in de huidige milieudiscussie.
Het wordt gemaakt om weg te gooien.

We hebben de mobiele en technologie industrie weggegeven aan China en het lijkt erop dat niemand doorheeft dat de auto industrie dezelfde kant op gaat.

Zelf koop ik dingen die sowieso bijna onvermijdelijk made in China zijn, rechtstreeks bij Ali. Maar het is erg opletten. Helaas wordt het steeds lastiger om iets te vinden wat made in Japan of made in Europe is. Vooral op het gebied van technologie.

Temu vermijd ik als de pest en dat zou iedereen moeten doen.

6 likes