China

Beste allemaal,

Stel je komt voor je werk in Beijing - China. Welk horloge moet je daar dan beslist kopen? En waarom?

Ik verheug me al op jullie reacties!

Mvg. Okki

Nou had ik hier allemaal goeie tips in Chinees schrift en nou doettie dat niet.
Ik zie alleen maar 違者本網將依法追究責任
Jammerrrrrrrrrrrr
Jur

Seagull military reissue chrono 1963, veel horloge voor het geld, mooie klassieke uitstraling en volledig Chinees bedrukt.

Dat wordt zoeken. Ik geloof dat Beijing iets groter is dan Appelscha.

Waar kopen is even belangrijk als wat kopen .
Ge gaat er winkels tegenkomen met hopeloze brol en luxewinkels met dezelfde merken als hier .
Het meeste kans hebt ge in de horlogeafdelingen van grootwarenhuizen.
Dit alles van horen zeggen ; ik ben in China geweest , maar was toen nog niet geinteresseerd in horloges.
Nu heb ik wel wat chinese mechanische horloges besteld ( via internet ) om te zien wat ze “ervan bakken”.

Chinese horloges zoals seagull zijn in China zeer moeilijk te verkrijgen en worden tegenwoordig bijna alleen nog maar voor de export gemaakt. Dat komt omdat het dragen van een europees horloge in China meer status / aanzien heeft dan een chinees horloge. Wel kun je bij de fabrieken deze horloges nog altijd kopen. Zie het maar als een soort van outlet shop aldaar.

Hier is overigens een mooi overzicht met links naar deze fabrieken waar je ook de horloges kunt bekijken:

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=746

Thanks Daniel, dat zijn veel links op op door te klikken.

De reis is gepland ergens in oktober/november. Het zal me benieuwen of ik in de gelegeheid ben om op zoek te gaan naar horloges. De Seagull lijkt me leuk om te hebben.

Ik hou jullie op de hoogte.
Okki