Gemiste kans om er achter te komen wat het favoriete alien horloge is.
Die klap herken ik wel, maar in mijn tijd moest je gewoon naar de tv toe lopen om van zender te veranderen door aan een knop te draaien, of later op een knop te drukken. Gek veel keus was en trouwens ook niet
Achterdeksel drukte de retainerring tegen de rotor? Ik zeg ook maar wat.
Ik dacht dat ik een serieus antwoord gaf? Die ring kan tegen de veertrommel drukken. Tegen de zijkant. Dan loopt ie niet meer. Je ziet dat op de foto. Links onder zie je nog net de veertrommel.
Gok dat de druk van het plastic het goedkope uurwerk (deels) doet vervormen, loopt het mechaniek niet mooi meer vrij en staat ie stil. Lijkt mij iig de meest logische verklaring.
Heb ooit een Forsining horloge gekocht van 2 tientjes nieuw, liep prima…voor 1 jaar. Balanswiel wilde niet meer vrij en soepel draaien, dus mooie gelegenheid om te gaan experimenteren.
Heb het klokje eerst in de vriezer gelegd, vervolgens op 80 graden in de oven en dit 2 keer herhaald. Hierna begon het horloge spontaan weer te lopen… Uitzetten en krimpen heeft kennelijk de boel weer wat ‘uitgerekt’ waardoor het mechaniek weer vrij begon te lopen.
Sorry Martijn, was idd een serieus antwoord wat je gaf over die veerton. Maar had eigenlijk moeten zeggen dat sommige je vraag niet serieus namen. Moest trouwens wel lachen hoe je de mensen pestte op het vakantie park, deed mij denken aan mijn jongste zoon die stiekem in de gang met zijn telefoon liep te klooien met onze tv en wij maar denken, moeten we niet naar een andere tv gaan kijken.
Was echt een boefje toen hij nog thuis woonde en als hij langskomt is hij dat nog steeds niet verleerd . Maar kunnen wij wel hebben van hem hoor
Ik denk dat de de spacer drukte op de balans brug hierdoor veel meer druk op de balans kwam te staan waardoor deze niet meer liep.