Chinees horlogemerk: Qin Gan

Tot mijn verbazing kon ik geen topic over het Chinese horlogemerk Qin Gan vinden. Ik was benieuwd wat ‘men’ ervan vindt, maar vooralsnog kennelijk niet zo heel veel.

In rosegoud of witgoud.

USD 46,000 (excluding taxes).

Recensie op Monochrome: Recensie op Monochrome

16 likes

Independent watchmaker… mooie materialen met een prachtig “artisanaal” afwerkingsniveau… lage oplages…… zoals de Europese indie’s en een vergelijkbare prijs.

Een apart stukje in de horlogemarkt waarvan het doorsnee HF lid zal roepen dat hij voor dat geld wel een “bekend” merk zou halen, of twee, of vijf keer een gebruikte….

Overigens zijn de horloges in dit segment meer dan de moeite waard om eens in het echt te bekijken…… de kwaliteit komt niet over op een foto of in een verhaaltje.

8 likes

Ik zou 'm zeker graag eens bekijken. Ziet er fantastisch uit. Maar USD 46,000 exclusief BTW en invoerkosten is ontzettend veel geld. Maar ik weet verder niks van het mechaniek en dat soort dingen, dus misschien is het horloge die prijs gewoon waard hoor. Overigens vind ik de vermelding ‘Hand Made’ op de wijzerplaat wel een minpuntje, doet een beetje goedkoop aan.

2 likes

mooi horloge,
mooi geld ook

Over 2 maanden voor € 500,- te koop bij watch2day? :rofl::innocent:

2 likes

denk vooral dat in China dit iets is, maar in de rest van de wereld wil men een gevestigde naam op de wijzerplaat. Mooi, maar niet 3 keer zo mooi als iets uit midden Europa van 15K

3 likes

Mooie horloge!

Dit gaat een gevalletje worden van:
“46k?! Teveel voor een onbekende merk!”

< 2 weken later: Qin Gan wordt toegelaten tot de AHCI >

“46k?! Normale prijs voor een independant watchmaker”

:rofl:

4 likes

Mooi :ok_hand: Die heropvoedingskampen beginnen wel hun vruchten af te werpen

3 likes

Ik vind hem mooi :+1:

In minder dan 10 antwoorden, het was te verwachten…

China is een gigantisch land met zowel heel capabale artisanale vaklui als troosteloze fabriekjes waar het allergoedkoopste wordt geassembleerd en masse en alles wat daar tussen ligt. Het is onmogelijk om alles over 1 kam te scheren vind ik.

2 likes

Dan had ik je comment verkeerd ingeschat, sorry daarvoor.

1 like

Mooi spul hoor!

Dit kan ik goed waarderen. En dan gewoon “Hand Made” op de wijzerplaat. Heerlijk.

3 likes

Kunst :drooling_face:.

Probeer verder te kijken dan de gebruikelijke vooringenomenheid over productie in China. Dit is echt heel mooi werk.

Ik kan dergelijk handwerk niet betalen, dus zoals sommige claimen dat het te duur is, slaat imo nergens op want ik heb totaal geen referentie😅. Ik waardeer wel enorm dat het bestaat.

Prachtig!

TLDR

Het is gewoon een kunstwerk. Kijk zelf. Een Champlevé emaille, gegraveerde 18k plaat met hitte geblauwde wijzers. De bruggen en radarwerk volledig met de hand gefabriceerd en afgewerkt, tot absurd niveau. De maat, de facetten, het klopt gewoon.

Ik bedoel, kijk zelf naar die kerels Instagram.

Qin Gan on Instagram: "Discover the “Pastorale II” by Qin Gan. With upgraded movement finishing and a refined dial design, by blending traditional craftsmanship with modern elegance. Available in white gold case with a champagne dial and rose gold case with silver dial. Link in bio to discover more about the creation. . . #QinGan#PastoraleII"

2 likes

Er is altijd een chinees die het beter kan.:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik mijd zoveel mogelijk Chinese productie. Of het nu horloges zijn of andere producten, ik hoef het niet (helaas is er geen ontkomen aan).

Dit is wel mooi, hoor.
Maar zouden deze ook gefaked worden? Want dan wordt het wel een onduidelijk verhaal.