Zoals jullie wellicht weten is het kopen van een Chinees uurwerkje altijd een beetje zoals op de lotto spelen…
Soms win je, soms verlies je.
Ik had twee Parnis horloges met een defect.
Ze komen van twee verschillende verkopers, maar ik heb de verpakking niet meer, dus het kan best één en dezelfde persoon zijn.
Beide horloges komen van Ebay.
Voor het eerste horloge heb ik een “refund” van 10 dollar gekregen om het defecte horloge op te sturen. Na zeer lang wachten heb ik dan een nieuwe horloge gekregen. Perfect in orde ! (tu) - Verkoper bedankt en een positieve feedback op Ebay gegeven.
Voor het tweede horloge wil de andere (?) verkoper éérst het horloge alvorens hij mijn shipping cost wil vergoeden.
Hoe reageer ik ? Vriendelijk “dreigen” met een negatieve feedback ?
Het gaat om gewone “Parnis-bedragen”, dus absoluut geen fortuin, maar het gaat mij om het principe.
Voor alle duidelijkheid: ik heb 4 andere Parnis horloges die wél van de eerste keer volledig in orde waren en waarvan er zijn die zelfs binnen chronometer-specificaties vallen. (tu)
Ik kan me voorstellen dat ze niet ‘zomaar’ geld sturen, zonder het horloge terug te zien. Ik vind het al positief dat ze überhaubt aanbieden verzendkosten te vergoeden…
Ik kan me voorstellen dat ze niet ‘zomaar’ geld
sturen, zonder het horloge terug te zien. Ik vind
het al positief dat ze überhaubt aanbieden
verzendkosten te vergoeden…
Groeten,
Martin
Wel Martin, Xiaosong12580 heeft dat wel gedaan.
Niet het bedrag van het hele horloge natuurlijk, alleen de verzendingskosten om het defecte horloge terug te sturen.
En dat is perfect gegaan.
Het tweede horloge komt van Parnistime.
Nu stel dat IK het terugzend, dan zijn er drie mogelijkheden:
Ik onvang NIETS.
Ik ontvang een nieuw horloge maar men stort mijn verzendingskosten niet terug.
Ik ontvang een nieuw horloge én de verzendingskosten.
Trouwens ze spreken van “herstellen”, niet van een nieuw horloge
Wat doe ik in geval 1 en 2 ?
Waar staat Ebay en/of Paypal in deze problematiek ???
In geval 1 een Pay-Pal/Ebay geschil starten
geval 2: ik denk dat het coulance is om retour verzendkosten te betalen. Als hij het beloofd heeft terug te betalen (en dat deed hij) kun je op zijn minst een negatieve feedback achterlaten als hij het niet doet.
Ik meldde hem dat Xiandinges…het wél deed, en daarop gaf hij een reply dat hij morgen de shipping costs ging storten.
Nu ja, misschien is het één en dezelfde persoon en heeft ie ontdekt dat ik het defecte horloge netjes teruggezonden heb.
Geen haar op mijn (eerlijke) hoofd zou er aan denken om het niet te doen trouwens.
Maar ik vind als ze je iets toesturen dat NIET werkt, EN dat je al betaald hebt, dat ze dan op z’n minst de verzendingskosten kunnen vergoeden.
Ik betaalde éérst en had vertrouwen een goed horloge te krijgen.
Dus nu moeten ZIJ de verzendingskosten vergoeden, en er OP HUN BEURT op vertrouwen dat ik het defecte horloge terugstuur.
Enfin, dat lijk me het eerlijkst/billijkst…
En dan neem ik het woord commerciële geste nog niet eens in de mond.
Ps een beetje algemaan, maar het is verboden te “dreigen” met negatieve feedback…
kan zelfs een gestart geschil via paypal teniet doen… ik dacht ik meld dat even
Ps een beetje algemaan, maar het is verboden te
"dreigen" met negatieve feedback…
kan zelfs een gestart geschil via paypal teniet
doen… ik dacht ik meld dat even
Ok, dat wist ik niet.
Heb niet echt gedreigd hoor, maar de man gewoon met rede tot inzicht gebracht !
Zou eigenlijk wel graag weten over wie we spreken, omdat je er dan van tevoren rekening mee kan houden,ik heb zelf een horloge terug gestuurd naar Attract-Watch,
en die heeft mijn geld helemaal terug gestort voor het horloge in China terug was, dus daar kan je mee praten.
Als we allemaal onze ervaringen delen kunnen we daar alle ons voordeel mee doen.
Zou eigenlijk wel graag weten over wie we spreken,
omdat je er dan van tevoren rekening mee kan
houden,ik heb zelf een horloge terug gestuurd naar
Attract-Watch,
en die heeft mijn geld helemaal terug gestort voor
het horloge in China terug was, dus daar kan je
mee praten.
Als we allemaal onze ervaringen delen kunnen we
daar alle ons voordeel mee doen.
Grtz; Sjef(tu)
Kunnen ze in Nederland niet lezen ?
In mijn tweede post van dit topic staan beide namen.
En volgens Degrotebozewolf zijn Parnistime en attractwatch één en dezelfde persoon.
Heb de indruk dat die Chinese eBayers zeker de kwaadste niet zijn. Aan de voorbeelden van gestes die ik hierboven lees kunnen heel wat “dichter bij huis” eBay verkopers nog een puntje zuigen.
btw, het was volgens mij Sjever die in de thread die ik aanhaalde oorspronkelijk meldde dat attract-watch en parnistime twee instanties van dezelfde persoon zijn.
Heb de indruk dat die Chinese eBayers zeker de
kwaadste niet zijn. Aan de voorbeelden van gestes
die ik hierboven lees kunnen heel wat “dichter
bij huis” eBay verkopers nog een puntje zuigen.
btw, het was volgens mij Sjever die in de thread
die ik aanhaalde oorspronkelijk meldde dat
attract-watch en parnistime twee instanties van
dezelfde persoon zijn.
Welja dat vind ik ook. Zo’n goedkoope klokjes en dan het foutenpercentage nog zo goed opvolgen. Hoedje af hoor !
Ze reageren ook steeds op mailtjes die je zendt.
En uiteindelijk komt alles goed, als je maar wat oosters geduld hebt.
Kunnen ze in Nederland niet lezen ?
In mijn tweede post van dit topic staan beide
namen.
En volgens Degrotebozewolf zijn Parnistime en
attractwatch één en dezelfde persoon.
Heb dus gezegd dat mijn horloges in de zelfde pakjes zaten en van de zelfde afzender komen.
Dat wil echter niet zeggen dat ze van de zelfde verkoper komen, ze kunnen deze in commissie verkopen,en dus op een andere manier met defecte horloges(klachten) omgaan.
Blijkt ook wel omdat Attract-Watch ook direct het geld terug geeft (alles)en Parnistime dus niet.
Heb de indruk dat die Chinese eBayers zeker de
kwaadste niet zijn. Aan de voorbeelden van
gestes
die ik hierboven lees kunnen heel wat “dichter
bij huis” eBay verkopers nog een puntje zuigen.
btw, het was volgens mij Sjever die in de
thread
die ik aanhaalde oorspronkelijk meldde dat
attract-watch en parnistime twee instanties van
dezelfde persoon zijn.
Welja dat vind ik ook. Zo’n goedkoope klokjes en
dan het foutenpercentage nog zo goed opvolgen.
Hoedje af hoor !
Ze reageren ook steeds op mailtjes die je zendt.
En uiteindelijk komt alles goed, als je maar wat
oosters geduld hebt.
Volgens mij is dit juist hun business model. Geen, of weinig QC, en bij geconstateerde problemen gelijk omruilen of repareren. Dan doet de klant als het ware de QC.
Kunnen ze in Nederland niet lezen ?
In mijn tweede post van dit topic staan beide
namen.
En volgens Degrotebozewolf zijn Parnistime en
attractwatch één en dezelfde persoon.
Heb dus gezegd dat mijn horloges in de zelfde
pakjes zaten en van de zelfde afzender komen.
Dat wil echter niet zeggen dat ze van de zelfde
verkoper komen, ze kunnen deze in commissie
verkopen,en dus op een andere manier met defecte
horloges(klachten) omgaan.
Blijkt ook wel omdat Attract-Watch ook direct het
geld terug geeft (alles)en Parnistime dus niet.
Grtz Sjef(:P)
.
Euh Parnistime heeft VANDAAG de shipping costs gestort. (tu)
Volgens mij is dit juist hun business model. Geen,
of weinig QC, en bij geconstateerde problemen
gelijk omruilen of repareren. Dan doet de klant
als het ware de QC.
Groeten,
Martin
Tja, Martin, maar dat blijken vele andere bedrijven ook te doen hoor, de QC bij de gebruiker leggen: ik hoor dit van diverse laptopmerken.