Chineesje als daily beater? Nieuwe aanwinst: Parnis Flieger

O.k., maar kun je een paar echt leuke klokken noemen uit je verzameling? Weet bijvoorbeeld dat je nog niet zo lang geleden een leuke Speedmaster hebt gekocht. Wat is nog meer het vermelden waard? Vraag dit gewoon uit algemene interesse en omdat ik het vermoeden heb dat er hier en daar bij forumleden nog best wel een paar ‘juweeltjes’ in kluis of horlogedoos liggen… Maar als je het vervelend vindt, bijvoorbeeld uit privacy-overwegingen, om hierop in te gaan begrijp ik dat ook, hoor.:slight_smile:

marnix.moed Schreef:

zit v alles tussen. v mn basisschool casio solar,
tot binnenkort een rattaprante. v handopwinder tot
smartwatch. heb alleen geen overzicht/foto’s zoals
ericpp of thehaguedragon als je daar op doelt.

Ik draag deze Sea-Gull met st2130 uurwerk (In feite een eta2824 kloon) sinds begin dit jaar zeer regelmatig. De Dragon King houdt zich perfect! Het is dan ook niet echt een 13 in een Dozijn Chinees moet ik zeggen.

Edit-Dit horloge blijft nog heel erg lang bij me en is dus een goede kandidaat voor een Duurzaamheidstest.

Marnix bedoelt een cheap-ass chinees en dat is de dragon king bepaald niet.
Komt nog bij dat Kevin zelf een QC uitvoert omdat dit een seagull usa only model is.
Blijft een leuk model, bijna spijt dat ik de mijne weg heb gedaan :wink:

Dat snap ik best. En eindelijk is de Dragon King ook echt exclusief! De LE is -sold out-

-edit- Hoe bevalt jouw Sea Gull Wus limited?

Is idd, ondanks dat ie ‘Dragon King’ heet, zeker geen draak van een horloge!(tu)

merl Schreef:

Blijft een leuk model, bijna spijt dat ik de mijne
weg heb gedaan :wink:

De wus le 2012 had ik vandaag om en het bevalt me nog steeds erg goed.
Het heeft toch wel een speciaal plekje in mijn collectie doordat ik (met vele anderen) heb bijgedragen aan het ontwerp (gelukkig waren mijn votes meestal ook de winnende :wink: ).
Binnenkort ontvang ik de wus le 2013. Ook met een seagull uurwerk. Om precies te zijn worden opgeknapte st5’s gebruikt. Ben erg benieuwd!

Die Wus le 2012 wil ik ook!

bedoel je de wus2012

of de wus2013

renders van 2 van de 4 varianten

2012

Ik durf niet over mijn cheap watches te praten :wink: In ieder geval werken die Thaise nog >X Die neppe Icewatch (als test voor mijn zoon gekocht voor € 5) was binnen enkele weken stuk :smiley:

Hou wus sales in de gaten, er zijn er al weer wat daar verkocht en er zullen er nog wel wat volgen. Nr 22 zul je daar of bij hf niet gaan zien, vermoed ik zo :slight_smile:

mooie klokken mannen! maareh… niet wat ik bedoelde :+ dit vind ik juist de mooie juweeltjes voor n schappelijke prijs uit t verre oosten.

ik dacht meer aan de marina militares, parnis, etc. klokjes die in de retailverkoop voor enkele tientjes over de toonbank gaan. waar je n degelijk seiko5je voor kunt kopen, maar vanwege de looks toch voor n hommage of plakmerk v 1 of andere zogenaamde graaf huppelepup.

maar zoals ik al dacht zullen hier niet veel zijn die deze klokjes lang gedragen hebben…

merl Schreef:

Anders een groepsfoto? :wink:

gaat wat moeilijk als t merendeel in de kluis ligt.

Voor die prijs heb ik iets meer vertrouwen in een
HMT (India) als daily beater. Dat is in
tegenstelling tot bv Parnis wel een echt merk met
volgens mij ook QC.
Binnenkort ontvang ik een wus le hmt (witte pilot
met blauwe wijzers)…voor $35 incl. shipping…

kende ik nog niet. ff gegoogled. ben vooral benieuwd wat louis&cohorten er van vinden. ergens voel ik er n seiko sausje in, maar aandere andere kant vind ik bijv. de pilot toch weer een hele andere smaak hebben.

TagEd Schreef:

O.k., maar kun je een paar echt leuke klokken
noemen uit je verzameling? Weet bijvoorbeeld dat
je nog niet zo lang geleden een leuke Speedmaster
hebt gekocht. Wat is nog meer het vermelden waard?
Vraag dit gewoon uit algemene interesse en omdat
ik het vermoeden heb dat er hier en daar bij
forumleden nog best wel een paar ‘juweeltjes’ in
kluis of horlogedoos liggen… Maar als je het
vervelend vindt, bijvoorbeeld uit
privacy-overwegingen, om hierop in te gaan begrijp
ik dat ook, hoor.:slight_smile:

marnix.moed Schreef:

zit v alles tussen. v mn basisschool casio
solar,
tot binnenkort een rattaprante. v handopwinder
tot
smartwatch. heb alleen geen overzicht/foto’s
zoals
ericpp of thehaguedragon als je daar op doelt.

mede uit privacy zet ik niet vaak foto’s online. bovendien ven ik niet zo v plaatjes schieten. maar als je op horlogetour zoekt, kom je t 1 en ander wel tegen.

marnix.moed Schreef:

“maar zoals ik al dacht zullen hier niet veel zijn
die deze klokjes lang gedragen hebben…”

Nou, ik heb er zo’n dozijn (is overigens maar een pieplein deeltje van de verzameling), maar als verzamelaar draag je die dingen als daily beater slechts een korte tijd (hoogstens een maand aan een stuk)… dat klopt.

Het gaat dan om Alpha’s, Parnis, MM’s en enkele “naamlozen”… Ook de Parnis Flieger zit erbij.
Tot nog toe is er maar ééntje (een naamloze) met problemen geweest. De rest loopt probleemloos en start onmiddellijk bij de minste beweging en bijna allen lopen binnen de +/- 6 seconden per dag…

Maar…over een “daily beater” gesproken:

Destijds (2007) was er inkoopactie voor de Alpha sub (iets meer dan 20 Euro/stuk). Ik kocht er twee. Eentje voor mezelf en ééntje voor een collega van me.
Die collega was (en is) helemaal niet geïnteresseerd in horlogemerken (laat staan verzamelaar), maar vond het wel een prima prijsje voor “een mechanisch horloge”…

Ik hield wel m’n hart vast, want de man is een verwoed klusser en een niet te onderschatten tuinier (waaronder ook het steviger werk zoals het omhakken van bomen bvb), en dat in weer en wind…

Om een lang verhaal kort te maken: Sinds 2007 tot op vandaag is die Alpha DAGELIJKS door hem gedragen bij ALLE activiteiten en loopt het horloge nog steeds ongestoord in prima conditie (op enkele krassen op het glas na).
Ik reinig enkel de complete behuizing éénmaal per jaar voor hem, kijk de gang van het werk na en sta telkens weer stomverbaasd hoe mooi en stabiel het loopt…

Dus het kan wel degelijk…

Met vriendelijke groet,

Morse.

Morse Schreef:

marnix.moed Schreef:

“maar zoals ik al dacht zullen hier niet veel
zijn
die deze klokjes lang gedragen hebben…”

Nou, ik heb er zo’n dozijn (is overigens maar een
pieplein deeltje van de verzameling), maar als
verzamelaar draag je die dingen als daily beater
slechts een korte tijd (hoogstens een maand aan
een stuk)… dat klopt.

Het gaat dan om Alpha’s, Parnis, MM’s en enkele
"naamlozen"… Ook de Parnis Flieger zit erbij.
Tot nog toe is er maar ééntje (een naamloze) met
problemen geweest. De rest loopt probleemloos en
start onmiddellijk bij de minste beweging en bijna
allen lopen binnen de +/- 6 seconden per dag…

Maar…over een “daily beater” gesproken:

Destijds (2007) was er inkoopactie voor de Alpha
sub (iets meer dan 20 Euro/stuk). Ik kocht er
twee. Eentje voor mezelf en ééntje voor een
collega van me.
Die collega was (en is) helemaal niet
geïnteresseerd in horlogemerken (laat staan
verzamelaar), maar vond het wel een prima prijsje
voor “een mechanisch horloge”…

Ik hield wel m’n hart vast, want de man is een
verwoed klusser en een niet te onderschatten
tuinier (waaronder ook het steviger werk zoals het
omhakken van bomen bvb), en dat in weer en
wind…

Om een lang verhaal kort te maken: Sinds 2007 tot
op vandaag is die Alpha DAGELIJKS door hem
gedragen bij ALLE activiteiten en loopt het
horloge nog steeds ongestoord in prima conditie
(op enkele krassen op het glas na).
Ik reinig enkel de complete behuizing éénmaal per
jaar voor hem, kijk de gang van het werk na en sta
telkens weer stomverbaasd hoe mooi en stabiel het
loopt…

Dus het kan wel degelijk…

Met vriendelijke groet,

Morse.

(tu)

Kijk, dat soort verhalen geven dan weer een beetje hoop tegenover de uit ellende desintegrerende gevallen.

Weet je misschien wat er precies binnenin tikt?

Heb goede ervaringen met Parnis als daily beaters… ook menig festival al overleefd :slight_smile: Niets eraf gevallen, en geen merkbare afwijkingen in tijdaanduiding (overigens niet gemeten).

Mijn zwager en een vriend van me hebben een Parnis. Bij mijn zwager lag binnen een week het uurwerk los in de kast! Deze weer vastgezet en een maand later lag de rotor eraf! Weer vastgezet en enige tijd later lag de buiten rand van de rotor los in de kast… Nu gebruikt mijn zwager hem ook altijd en bij alle werkzaamheden, maar echt normaal vind ik deze gebreken niet.

Die vriend van me gebruikt hem ook dagelijks en heeft er nog nooit een probleem mee gehad, zelfs niet na 5 jaar.

Jürgen Schreef:

Mijn zwager en een vriend van me hebben een
Parnis. Bij mijn zwager lag binnen een week het
uurwerk los in de kast! Deze weer vastgezet en een
maand later lag de rotor eraf! Weer vastgezet en
enige tijd later lag de buiten rand van de rotor
los in de kast… Nu gebruikt mijn zwager hem
ook altijd en bij alle werkzaamheden, maar echt
normaal vind ik deze gebreken niet.

en hoe lang gaat t al goed?

Die vriend van me gebruikt hem ook dagelijks en
heeft er nog nooit een probleem mee gehad, zelfs
niet na 5 jaar.

tja, van de gevallen dat t wel goed gaat horen we niets… daar gaan we immers gewoon van uit. en dat mag natuurlijk ook, maar met al die horror verhalen lijkt t vaak alsof t alleen maar kommer en kwel is.

Ik heb de Portuguese hommage uit de startpost. Die zit geregeld aan mijn pols. Geen klachten. Behalve het bandje dan, dat was troep…:stuck_out_tongue: