Over Rodina is recent een topic geweest. Ik ben een fan van de Bauhausstijl van o.a. Nomos en Stowa en heb van beide merken horloges. Ze zijn echter prijzig en door de eerder genoemde discussie besloten een blauwe Rodina te bestellen in Hongkong.
Afmetingen: diameter 38mm zonder kroon, 9.8mm dik. De afwerking is prima, zelfs een saffierglas, maar helaas niet ontspiegeld. Bij een donkere wijzerplaat maakt dat het aflezen soms lastig. Het automatische uurwerk is zichtbaar en zelfs bewerkt. Op andere fora las ik dat de automaat (met handopwindmogelijkheid, maar geen hackfunctie) nogal luid tikt, maar ik heb er blijkbaar één met geluiddemper.
Het bandje is van redelijke kwaliteit, lijkt erg op Shell Cordovan maar is dat uiteraard niet. Kortom: ik ben erg tevreden.
Groet Roelof
Ik heb zelf ondertussen een aantal Chinezen en ik ben erg tevreden over de kwalitiet van de uurwerken. Het zijn dan ook geen Chinezen van 20 euro of zo, misschien dat dat scheelt.
Kende m al in het wit en vind m erg mooi, neit in de laatste plaats omdat ik dorgaans Stowa en Nomos ook erg mooi vind…
Is er ook in quartz toch of is dat weer bij een ander chinees merk?
die post kwam doordat ik wel meer kriebels kreeg door een mini-meet waar ik zowel de versie v nomos als stowa naast mekaar kon zien. het is best n aparte klok. maar momenteel staan er wat andere hoger op t lijstje.
bovendien twijfel ik ook nog over het formaat. hoe bevalt ie jou?
Hij bevalt erg goed, mede door de bijzondere blauwe kleur. En qua afwerking doet hij zo op het eerste gezicht niet onder voor de veel duurdere merken met een vergelijkbaar aanbod. Het enige verbeterpunt zou wat mij betreft het glas moeten zijn. Ik denk wel dat de spiegeling bij een lichte wijzerplaat niet opvalt.
Groet Roelof
Hij bevalt erg goed, mede door de bijzondere
blauwe kleur. En qua afwerking doet hij zo op het
eerste gezicht niet onder voor de veel duurdere
merken met een vergelijkbaar aanbod. Het enige
verbeterpunt zou wat mij betreft het glas moeten
zijn. Ik denk wel dat de spiegeling bij een lichte
wijzerplaat niet opvalt.
Groet Roelof