Chinese Watch en Clock Fair 2015

Ik wist het wel, maar toch is het schokkend te lezen over een hele hal vol producenten van neponderdelen :flushed:

http://www.watch-insider.com/featured/58-pictures-and-comments-live-from-shenzhen-in-china-this-a-special-report-about-the-chinese-watch-and-clock-fair-2015-cwcf/

1 like

Ehm vahalis,ā€¦
Uit je eerdere post meen ik op te kunnen maken dat je niets op hebt met horlogerie uit het verre oosten.

Waarom hou je je er niet gewoon verre van?

Je baseren op veronderstellingen is meestal niet zo handig. Als je goed gelezen had dan had je geweten dat ik iets tegen nep en homage heb. Dat is echter iets anders.

Verder nog iets inhoudelijk in te brengen anders dan een jij-bak?

Binnenkort met een mega van voor korting te koop via Groupon :smile:

Interessant om te zien hoor, dank voor de post.
Met name de uurwerken had ik graag iets meer fotoā€™s van gezien

Zoā€™n Chinese tourbillion (uiteraard geen neppe) is toch wel leuk voor een zelfbouw projectje en die uurwerken zijn redelijk betaalbaar.

Bizar om zo te zien/lezen

Kansloos, als ze nu ook eens de kwaliteitscontrole zouden ā€˜replicerenā€™ dan kon het eens wat worden. De mijne ligt al in de knutselbak, de echte staat met stip bovenaan de wishlist :wink:

@vahalis: het ā€œmeen ikā€ heb ik erbij gezet omdat ik zeker de mogelijkheid dat ik me vergis open te laten. Dat gebeurt me zo af en toe wel eens.

Ok, je hebt een hekel aan nep en hommage. Mijn advies: laat het lekker voor wat het is.

1 like

Zou de VS geen anti-namaak-verdrag met China kunnen sluiten? :wink:

1 like

:+1: Vergissen is menselijk.

Finally, allow me to briefly explain that why there were so many fakes appeared in this big show, without any legal problem.

In China, there is not a single factory that makes any completed counterfeit watch.

There are only assemblers who order fake parts from various suppliers to make fake watch.

Small factories could legally produce fake parts because without a completed fake watch, nobody could say that those factories are making fakes.

Thatā€™s the way they survive.

Donā€™t panic. Selling fake watches is still illegal in China, at least ā€¦

Ach, toch zie ik dit nog altijd liever dan die afgrijselijke wapenbeurzen in de V.S. :confused:

2 likes

Leuk artikel :+1:

Men zou er bijna filosofisch van wordenā€¦

Het afzetgebied voor fakeā€™s is natuurlijk enorm.

Bijvoorbeeld in te toekomstige alliantie India/Afrika/Zuid Amerika/verre Oosten.
Dan wordt Europa een stip op de kaart met het echte spul wat niet meer te
betalen is. :grimacing:

Grt.

1 like