Lief poesje. Wanneer heeft dit horloge voor het laatst een onderhoudsbeurt gehad?
Nieuw glaasje er op laten zetten door een onafhankelijke horlogemaker lijkt me de beste optie.
Als je alleen een datumloep er op wil gaan zetten om kosten te besparen, moet je je afvragen of het bezitten van een Rolex wel voor je is weggelegd.
Een gebarsten glas bewerken
Een horloge op waterdichtheid testen met een beschadigd glas is al poep link
Hier is geen alternatief , nieuw origineel glas met pakking punt
Ik ging uit van zijn beginpost waarin werd gevraagd hoe een cyclops te vervangen.
Volgens mij is dat glas helemaal niet kapot, volgens mij is dat een soort reflectie van de cyclops.
Zie bijvoorbeeld deze dealerfoto, laat hetzelfde effect zien:

Glas zelf is prima, wat je ziet is de lichtinval. Ik heb besloten het maar even zo te laten. Bedankt voor alle reacties!
Vergrootglas?
Een Cyclops heet zoān dingā¦
De cyclops zelf kan niet los vervangen worden, deze zit aan het glas vastgelijmd.
Een compleet nieuw glas kost trouwens ook niet de hele wereld.
Maar het basis onderhoud er bovenop doet het hem wellicht.
In de eerste reactie staat basis service in combinatie met nieuw glas. Dat houdt in dat alle pakkingen vervangen worden, kast en band reinigen en het uurwerk afgeregeld.
Dus geen verplichte onderhoudsbeurt. Wel is het volgens mij zo dat ze een basis service weigeren als het uurwerk een onderhoud nodig heeft, dit ivm garantie op de nauwkeurigheid.
En ik maar denken dat R nu haar klanten gaat volgen middels een chip in het vergrootglas.
Blijkt het om een ābarstjeā te gaan in het glas.