Chip in rolex vergrootglas 16570

Ik wil alleen het vergrootglas vervangen, maar rolex rsc heeft me laten weten dat dan het hele glas vervangen moet worden plus basis service.
Heeft er iemand ervaring met een evt horlogemaker die alleen het vergrootglas kan vervangen? Het zit erop gelijmd dus dat zou op zich niet het grootste probleem moeten zijn?
Wat wel een probleem zou kunnen zijn is het op voorraad hebben.

Tips welkom,

Bvd

Ik denk dat het erg moeilijk is om het vergrootglas er vanaf te halen als hij nog vast zit, ik zou bijna zeggen dat het glas in 95% gevallen alsnog kapot gaat. Betekend uiteraard dat je dan toch nog een nieuw glas moet kopen…
Heb je er misschien een foto van?

Foto:

Begrijp nog steeds niet helemaal wat er vervangen moet worden?

Waarom vervang je, als je toch bezig bent, niet het hele glas? Daar zit ook een barst in.

6 likes

Ben ik toch niet de enige die dat ook op viel :upside_down_face:

2 likes

Op het vergrootglas zit een kras. TS wil alleen het vergrootglas vervangen omdat dit waarschijnlijk goedkoper is.

Overigens; Waarom niet het glas vervangen en een service er bij, kan ie er weer jaren tegen aan!

Ik zie nu al het probleem. Moest op de foto drukken. Hij gaf hem niet volledig weer op mijn mobiel.:see_no_evil:
Zoals iemand anders al opmerkte zit er ook een lelijke barst. Zou het helemaal vervangen, dan ziet het er helemaal goed uit!

1 like

Waarom niet een nieuw horloge kopen? Dan kan je er weer jaren tegenaan!

2 likes

Maar niet die oude in de prullenbak doen. Ik heb nog wel een leuk plekje in de vitrinekast.

Als ik het goed zie is het glas ook gebarsten.

Gelijk goed doen en niet lopen frummelen lijkt mij het beste.

Als het horloge prima loopt dan zou ik kijken of alleen het hele glas vervangen kan worden.

Succes.

2 likes

Wil je daar een serieus antwoord op hebben, of kun je dat zelf ook wel geven?

Ik dacht dat jouw reactie geen serieuze opmerking was? M’n glas heeft een kras, dus ik vervang het glas en ik doe er gelijk een onderhoudsbeurt bij, want dan kan ik er weer jaren tegenaan! :joy:

Glas is gewoon kapot en waarschijnlijk nog lek ook :flushed:

1 like

Je kan met een heater je oude eraf halen en met UV lijm je nieuwe erop zetten. Bedenk wel dat je minimaal lijm gebruikt. Een druppeltje.

Maar mijn advies zou zijn een RSC. Zonde om zo aan je Rolex te moeten rommelen toch?

Heb je de openingspost gelezen? Rolex wilt hem bovenstaande aansmeren, lekker aannemen dus…

Nee, natuurlijk niet :face_with_monocle:
Maar alleen het vergrootglas vervangen met een gebarsten glas is misschien ook niet handig.

Zeker, mijn reactie is van een satirische aard doordat Rolex je probeert een onderhoudsbeurt aan te smeren terwijl je glas enkel beschadigd is.

2 likes

5 likes

:heart_eyes_cat: