Ook al zou je het kunnen zien, had de verkoper best attent op kunnen maken
Ik kijk ook precies, maar zie en vind ook niet alles. Maar zoiets is toch wel duidelijk…
Ook al zou je het kunnen zien, had de verkoper best attent op kunnen maken
Ik kijk ook precies, maar zie en vind ook niet alles. Maar zoiets is toch wel duidelijk…
Posca met dunne punt. Geweldige stiften!
Hierbij een antwoord van de verkoper, dit is mij niet opgevallen met het in de hand hebben van het horloge, en inderdaad op foto’s is dit terug te zien dat er duidelijk een “stukje” coating mist. Of dit opgemerkt had kunnen worden door verkoper laat ik me verder hier niet op uit, maar heb contact gezocht via whattsapp.
Laat het los, laat het gaaaaaan…
Dit valt echt wel onder kopers risico met 2e hands.
En als ik de tandjes heb geteld zitten die ruim boven de 100. Dus als er een mist is hij nog steeds 99% inorde. Dus een beschadigde is maar 99,5% in orde.
Daarom check de Fotos op een pc scherm, niet op je telefoon.
Zoals al eerder gememoreerd, met zwarte marker bijwerken, dan zie je er niets meer van!
Lijkt me te makkelijk om de verantwoordelijkheid bij de verkoper te leggen, misschien moet de koper gewoon beter kijken ?
En anders volgende keer een nieuw horloge kopen ( ja, wel een stukje duurder ….) ?
Horloge is trouwens discontinued en zal ongetwijfeld bij de Breitling Outlet in Roermond hebben gelegen met minimaal 30% discount.
Tja,
Ik zou dit ook lastig vinden.
Maar ik vind mezelf dan ook een enorme teut!
Bijwerken wordt het vaak niet beter van.
Verkopende partij valt vind ik niks te verwijten, maar snap dat je er mee worsteld.
Dit is dan ook precies de reden dat ondanks dat ik het waanzinnig mooi vind ik nooit zo’n donker horloge zou kopen.
Tja, we hebben het nu eenmaal niet over een verborgen gebrek maar over iets dat koper zelf kan zien en dan vind ik het gewoon te makkelijk om de verantwoordelijkheid toch bij de verkoper te leggen.
Als iemand een tweedehands auto koopt en er zit een deukje in het spatbord, moet de verkoper dat dan melden of mag je ervan uit gaan dat de koper dit zelf waar kan/ moet nemen ?
Maar goed, dat is mijn gedachte en iedereen is vrij om er iets van te vinden.
Even uit nieuwsgierigheid, hoe weet je dat zo zeker?
Want als ik een tijdje een horloge heb verbaas ik me nooit over m’n eigen vermogen om wabi-sabi te genereren, als ik het wat diplomatieker formuleer.
Dat kleine chipje is op de foto in de advertentie duidelijk te zien, iedereen weet, tweedehands iets kopen, waar of bij wie dan ook, kans op krasjes of zoals hier chipjes, is er altijd.
Aangezien het te zien is op de foto heeft de vorige eigenaar niet zijn best gedaan het te verbergen, gewoon een eerlijke foto van het horloge dat hij aanbood, de rest, tja, lijkt mij niet aan hem te verwijten.
Bedankt voor de vele reacties! Voor de duidelijkheid leg ik geen enkele schuld bij de verkoper, hij heeft de fotos en communicatie prima gedaan. En ik ben me er zeker van bewust dat ik niet een nieuwe horloge heb gekocht, heb gewoon niet super aandachtig naar de fotos gekeken blijkbaar.
Ik zocht enkel info over een mogelijke herstelling of wat de prijs zou kunnen zijn van een vervang bezel.
Inmiddels heeft de verkoper me ook zelf prive gecontacteerd om samen een oplossing te zoeken. ( evt eens horen ivm de nog geldige garantie )
Netjes van de verkoper dat hij tot een oplossing wilt komen.
Garantie zal het niet zijn, het betreft beschadiging door invloed van buitenaf en dat heeft natuurlijk niks met garantie te maken.
Succes met je toch gewoon erg mooie Breitling !
Je hebt echt een supertoffe Breitling. Gewoon van gaan genieten. Dit soort plekjes zijn onvermijdelijk als je horloges draagt.
Ik zou het gewoon zo laten. Dit gaan er echt nog wel meer worden en dit hoort ook wel bij een PVD toolwatch in mijn optiek.
Nu let je er extreem op maar dat wordt wel minder.
Beter preloved gekocht met een ‘plekje’ dan nieuw voor de volle mep en een maand later alsnog een ‘plekje’…
Het maakt ze in alle geval veel draagbaarder zonder een in my pants.
Dit vind ik een hele goede tip, met een miniscuul puntje het zwart inkleuren. Kun je gerust proberen. Vervangen van de hele bezel kan altijd nog!
Daarom koop ik soms liever een tweedehands die niet perfect is en waar de kop al af is… minder stress bij het dragen
Er zullen hopelijk nog vele chipjes volgen,
notches on your guitar.