Hello allen, heb net gemerkt dat mijn recent verkregen Breitling ( via het forum ) een chipje zwarte coating mist. Het gaat om de blacksteel superocean 46mm.
Iemand een idee? Evt de bezel vervangen zal me flink wat kosten? Of een horlogemaker die dit kan bijwerken?
Vind het zo jammer
Alvast bedankt.
Edding 3000
Dat is helaas het nadeel van zo’n zwarte coating. Ik zou idd een Edding pakken en inkleuren.
Da’s een relatief flinke buts. Zijdeglans zwart, Humbrol. En een klein penseeltje. En een loupe. Matzwart klopt beter maar is te kwetsbaar. Zwarte viltstift klotst meteen een heleboel tandjes er naast ook onder. Of even afplakken. Via Breitling is dikke vette kassa.
Dit is wel een repetitief terugkerend probleem bij elke zwarte coating, je blijft bezig…
Het is een tool watch. Gewoon nemen zoals hij is en dragen waarvoor hij gemaakt is.
Niks tegen Wabi sabi.
Edding stiften zijn er ook met fijne punt, overigens.
Misschien kijk ik niet goed, maar gaat het om dat kleine witte puntje? Zou je er überhaupt wel aanzitten? Van bijwerken wordt het vaak niet mooier en het zou mij eerlijk gezegd niet storen. Alleen maar karakter en maakt het jouw horloge.
Ik zou ermee proberen te leren leven. Dit gaat vaker gebeuren. Nadeel van coatings.
Het glas ligt zo te zien ook een paar tienden boven de bezel, gaat gegarandeerd ooit nog chippen langs de rand. Zwarte coatings - ik heb er zelf eentje (andere prijsklasse (Ruud zou skeer zeggen )) en dat gaat nog steeds goed; maar vooral doordat ik hem bijna nooit draag.
Ik doe mn stinkende best om het los te laten
Zo gekocht of zelf gedaan? Balen, zou me hier moeilijk overheen kunnen zetten.
Zo gekocht, zie het nu pas.
Stond niet op de foto’s of in de beschrijving?
Had het niet gezien op de foto, maar staat er wel degelijk op hoor. “99% inorde”
Nah. Tenzij ie van ali expres komt.
Gewoon dragen en accepteren dat t vaker gaat gebeuren, of meteen verpatsen en een niet gecoat horloge halen.
Onverwacht dus. Heb je al contact met de verkoper gehad voor een minnelijke oplossing?
Waarom? Als het bij verkoop of vooraf op de foto’s zichtbaar was is het toch gewoon eigen risico?
Zoals eerder gezegd, dit gebeurt met gecoate horloges.
Omdat het niet beschreven stond. Zichtbaarheid op foto’s maakt het idd wat meer diffuus maar wellicht hecht verkoper ook aan een zaak waar koper tevreden over is.
Ok. Doet wat mij betreft weinig af aan het gegeven dat als je een horloge koopt waarvan je verwacht dat het in 99% conditie is, het teleurstellend kan zijn als er dan een behoorlijke chip van je bezel is. Zelfs als dat reguliere draagsporen zijn.
Ps. Ik ga dus nooit een gecoat horloge kopen. Dit zou mijn ocd echt niet aankunnen.
Ik snap je punt en ben het deels met je eens. Al vind ik dat je ook gewoon je ogen moet gebruiken als je wat koopt.
Vanavond heb ik kennelijk zo weinig te doen dat ik de advertentie erbij heb gezocht. En dan spreken de foto’s voor zich. Naar mijn mening valt verkoper niets te verwijten.
Dito!
Motip lakstift matzwart met een sateprikker inkleuren zou ik zelf doen.