Chistopol City ervaring

Tijdje terug bij Chistopolcity.com een Vostok Amphibia gekocht, dat ging allemaal prima.
Zeer snelle en correcte verzending tot zo ver (tu)
Alleen bleek dat de bezel er wel heel gemakkleijk vanaf kwam en deze draaide ook niet goed.
Bezel goed nagekeken en kwam tot de conclusie dat de bezel spring verbogen was ( uit zijn verband zeg maar ) en dit kreeg ik helaas ook niet meer gefixet.
Dus mailtje gestuurd met het verhaal en de vraag wat ze voor me kunnen doen ( nieuwe spring was mijn suggestie ) maar helaas krijg ik geen contact met Chistopolcity.
Diverse mails gestuurd maar geen reactie mogen ontvangen en de online chat mogelijkheid is altijd als ik de site bezoek offline dus dat schiet ook niet op (TD)

Gelukkig na een oproep voor hulp op HF echt super goed geholpen door een mede forumlid. Hij heeft mij een bezel met spring toegestuurd en probleem opgelost !
Nogmaals bedankt Bert4 :~

Hallo,

Mijn interesse verplaatst zich ook naar russiche horloges.

Wie heeft ervaring met bestellen bij deze leverancier? Zou graag willen weten hoe betrouwbaar het is en hoe het bijvoorbeeld met evt douanekosten zit? Er is nog een leverancier http://meranom.com/, iemand ervaring mee?

Hartelijk dank alvast.

Groeten,
Jan

Ahem

Uiteindelijk wel een reactie gekregen, voor 10 Euro zouden ze een nieuwe bezelspring opsturen. Yeah right, dacht het niet.:smiley: gelukkig goed geholpen door Bert4.

Ik heb nog nooit problemen gehad met Meranon, communicatie verloopt goed. Ook een betrouwbare is Zenitar (zit op ebay).

Oke, wordt dus even uitproberen bij een van de aanbieders. Zijn jullie bekend met bijkomende tax enz?

Daar hoef je niet al te bang voor te zijn bij een horloge van pak em beet 65 Euro.

ha nee, dat klopt, maar sta niet graag voor verrassingen, doe dit voor het eerst met rusland klokjes.

Chistopol had er een waarde van 10 euro aan gegeven, op het aangifte formulier.

En maar eens bij Zenetar proberen, ben benieuwd.

Voor 32,-euri weinig risico dacht ik zo.

wil de kwaliteit ervaren van deze voor mij onbekende mechanische klokjes. En wellicht meer aankopen in de toekomst mogelijk.

Ik heb een tijdje geleden een Komandirskie gekocht bij Christopolcity, geen klagen over. Horloge is keurig geleverd en geen bijkomende kosten van douane.

Zojuist heb ik een Amphibia gekocht bij Meranom, die is nog niet binnen dus daar kan ik je nog niets over zeggen.

Bij zowel Chistopol als Meranom in het verleden Vostok’s gekocht. Bij beide binnen 3 weken netjes geleverd zonder extra kosten.

Vostok Amphibia gekocht bij Chistopolcity, in twee weken binnen zonder bijkomende kosten! Prima, in grote envelop met veel bubbeltjesplastic, horloge in prima staat.

Over de communicatie: ik zag na het bestellen een typfout in mijn emailadres en had dus geen track & trace. Via chatfunctie aangegeven, dag later werd het aangepast en nagestuurd.

Echter: ik had eveneens aangegeven een andere bezel te willen (ze benadrukken op de site dat je uit 3 kan kiezen, moet je aangeven bij je bestelling) maar dat hebben ze niet gedaan. Merkwaardig maar niet erg.

Onlangs een bestelling geplaatst bij Chistopolcity. Plaatsen van de order ging probleemloos, maar daarna was het enkele dagen stil. Op een gegeven moment heb ik er toch maar een mailtje over gestuurd. Toen ik daar eenmaal antwoord op kreeg kwam er schot in de zaak. Zelfde dag was mijn betaling verwerkt en volgende dag het pakket verstuurd. Lijkt erop dat de eigenaar enkele dagen weg was o.i.d.

Na een week of twee had ik het pakketje binnen. Prima verpakt in het plastic Vostok doosje met daar omheen een bubbelenvelop.

Ik had de Scuba Dude versie met zilveren rand om het datumvenster besteld (oudere versie, daarvan was er volgens de site nog 1 op voorraad), maar heb de nieuwe versie (zonder zilveren rand om het datumvenster) ontvangen. Ik verwachtte dit eigenlijk al, aangezien de oude versie al een tijd uit productie schijnt te zijn, dus vond het geen probleem. Maar het is niet handig uiteraard.

De communicatie per e-mail viel me mee. Daar werd binnen een dag op geantwoord in begrijpelijk Engels.

Samenvattend ben ik niet ontevreden over mijn koopervaring bij dit bedrijf, maar gezien de gang van zaken ben ik ook niet dolenthousiast.

Ik zou er wel opnieuw bestellen, aangezien het wel een legitieme zaak is. Maar als het item voor ongeveer dezelfde prijs bij een andere bekende aanbieder te krijgen zou zijn (Meranom bijv.), dan zou ik dat wellicht eens proberen.

1 like