De tudor heritage Blue zit ik al lang mee in mijn hoofd.
Zou hem toch eens moeten gaan passen.
Wat is dat nou weer voor een fatalistische gedachtengang? Dan kan de helft hier zijn hobby meteen opdoeken
Dat heet realisme.
Ja, zoān oranje Doxa kan een welkome afwisseling en een fijne weekend klok zijn
Een dress/casual horloge
Hier staat nog een mooie te koop
Ga voor een tudor chrono daytona 79160,180, 260,280 evenwel zonder tiger op de plaat. Zijn er in verschillende kleuren en nog wel te vinden binnen je budget. Wacht echter niet te lang meer want de prijs stijgt indrukwekkend zo te zien.
Heb ik al gehad werd er niet gek van. Droeg wat “ hevig“ op mijn pols
Even een up.
De Big Block toch maar verkocht. Vond het feit dat er āmaarā een VJ7750 intikte toch jammer.
Als ik er een tegenkom voor ene mooie prijs koop ik er wel eens een maar ga er niet naar op zoek.
Zit toch in mijn hoofd dat misschien een dresser voor erbij toch leuk zou zijn.
Budget is ook wat opgeschroefd tot een 6K
Kleine shortlist:
-
Reverso (welke dan? Een Shadow? )
-
Nog wat meer vintage uit de collectie verkopen en een Rolex Daytona 116520 halen?
-
Een Sub erbij? (miss wat teveel overlap met de Exp?)
-
Als we toch ETA-minnend zijn, een Panerai?
-
ā¦
Doe maar gek.
Sub ipv de explorer en een daytona erbij
Reverso is een echte dresser en natuurlijk een icoon. Maar JLC heeft natuurlijk nog veel meer kandidaten.
Mag het wat sportiever (en groter), kan ik zoiets van harte aanbevelen:
Denk dat ik dan toch voor de 38mm zou gaan. En de Tricolor
Jammer dat de bracelet erbij niet zo mooi is vind ik.
Eens kijken of er een Zenith dealer in de buurt is die de 42 en 38 in stock heeft.
Ik vind de 38 ook een mooie maat, maar de verhoudingen van de 42 veel beter persoonlijk.
Ga je voor plat en echt dressy, Ik ben zelf heel blij met deze:
Maar er zijn nog meer prachtige Zeniths, maar ietsie dikker zoals:
En met 8K weet ik ontstaande nog die door een forse korting haalbaar is (normaal ruim boven je budget). Wel weer 42 mm, maar wel een dikke in-house El Primero Perpetual.
Het lak van de āAutomaticā op die dial van de 42mm is een enorme plus dat wel.
Ben bang dat hij wat komisch groot op de pols gaat ogen. Het lak van een bezel gaat hem veel groter dan mijn speedy of explorer laten dragen denk ik.
Ik heb ook een Speedy. De EP 42 draagt een tikje groter inderdaad, maar zelfs op mijn polsjes nog prima. Zeker zelf proberen zou ik zeggen.
Ik ga eens bij de lokale Zenith-boer binnen moeten springen.
Wat wel opvalt; Enorm weining tweedehands 42mms met de bracelet. Welke ik er toch zeer graag bij zou willen.