Choices Choises Speedy, Rolex ExpII 16570 zwart, En wat nog? UPDATE

Naast “wat” vintage chronos en wat vintage duikers heb ik momenteel een Omega Speedmaster 3572.50 en een Rolex ExpII 16570 black dial.

Wat zou jij er nog bij willen? Iets niet vintage denk ik dan maar mag wel. Ik koop nog wel eens een vintage DJ voor erbij maar die blijf ik flippen, geen wauw gevoel erbij.

Een Tudor Heritage Chrono, of toch een Big Block? Toch maar een dikke duiker erbij? Alles buiten en me op de lijst zetten voor de nieuwe Daytona? Smijt maar met suggesties :slight_smile:

Moest er in de laatste IWC Ingenieur een in-house werk zitten was de keuze snel gemaakt.

Budget: Een 3 a 4K max. Liever iets rond de 2.5 anders gaat een van de geliefde chronos wss plaats moeten ruimen en ik wil die toch nog even bijhouden ondanks dat ik ze niet draag.

(een dresser is de obvious keuze maar krijgt echt toch te weinig draagtijd bij me als student. Na mijn afstuderen komt er wel wat dresser geweld in de vorm van een Reverso of Tank Basculante)
.

Ik zou toch een Nomos Orion toevoegen met lichte plaat + expl out en sub in.

Toen ik de vraag las, dacht ik gelijk aan de Reverso :slight_smile:
Moet er per se nu een 3 piece collection komen? Hoelang duur het nog voordat je afgestudeerd bent?

Een Tudor Pelagos :innocent:

Inderdaad een tudor duiker! Ik ben helemaal verzot op mijn Black Bay. De kriebels voor andere horloges is al weken weg, voor het eerst in maaaanden. :smiley:

Nee hoor daar niet van. Zal wel nog een jaar of 3/4 duren.
Maar ik merk dat de Explorer en Speedy alles van de pols verschuiven. Dus zou ik wat horloges verkopen en iets kopen dat kan concurreren met de Speedy en Exp.

Qua dresser heb ik nog wat chronografen die echt wel opgekleed kunnen worden.

Daarbij, een 3 piece collection qua moderne stukken. Heb een 30 tal vintage horloges dus aan varieteit genoeg hoor :wink:

1 like

40mm Iwc Ingenieur? Ref 3239 dacht ik.

1 like

Ik was je gedachtengang voor :wink:

Ik had niet alles gelezen… :wink:

Waarom dan niet gewoon even bij deze twee houden als ze toch favoriet zijn? Kans is groot dat nr 3 het ook gaat afleggen.

Ik denk het niet. Dan was het model niet 10mm, maar 15mm hoog geweest.

Ik zou me persoonlijk niet op druk maken dat er geen in-house uurwerk inzit. Blijft een prachtig horloge die Ingenieur. Gaat er ooit nog wel komen.

Misschien is deze Tudor een kanshebber?

Plaatje van het www

Of misschien iets heel anders, de Nomos Metro.

Of natuurlijk een mooie Omega Aqua Terra.

1 like

Je mist een dresser, maar of dat voor jou persoonlijk ook zo is is natuurlijk de vraag. Ikzelf zou het aan die kant zoeken. Nomos is dan natuurlijk een hele gave optie.

Een in-house werk met een deftige dikte uiteraard.
Heb de vorige aan de pols gehad en was inderdaad VEEL te hoog.

1 like

Ik vind de speedmaster al redelijk te gebruiken als dresswatch.
Ik zou voor een duiker gaan. Tudor BB of Omega PO.
en dan het liefst in een kleurtje.

Daar dacht ik ook aan een ietwat sportief horloge zou leuk zijn :slight_smile:

Opties zat : Zenith El Primero, Breitling Navitimer, TH Monaco / Monza, … :wink:

De originele tricolour in 42 of 38 op bracelet dan. Buiten budget denk ik.

http://www.crownguard.com/collection/1573/tag-heuer-monaco-caw2111.html

Tijdloos, draagbaar en wat meer kleur in je collectie van 3.

1 like

Ga hier even vloeken in de kerk;

Naar mijn bescheiden mening het grootste verprutste design waar TAG ooit is in geslaagd.

Coffin pushers en afgeronde kanten ipv de strakke originele pushers en scherpe randen.

1 like

Met de Speedy en Explorer II heb je een ijzersterke kerncollectie,
die begrijpelijk een groot deel van de polstijd krijgen.
Voor mezelf zou ik er wat kleur bij willen. Omdat je (ik) horloges
met uitgesprokener kleuren minder vaak zou dragen hoeft een lager echelon
en/of geen manufacture kaliber geen probleem te zijn.

http://cdn.styleforum.net/a/af/af24af66_5597801580_4059c4f483_b.jpeg
Voor mezelf vind ik de fastrider kleuren bepaald moeilijker draagbaar dan blauw of oranje, maar als
extremere opties:

en om weer wat op adem te komen, ik weet niet wat je voor vintage hebt maar een Tudor submariner in blauw, hmmm:

en tenslotte:
http://www.watchonista.com/sites/default/files/watchographer/2914/albums/tudor-montecarlo-vs-tudor-heritage-chrono-blue.jpg

alle foto’s van het web geplukt.

1 like