Naast “wat” vintage chronos en wat vintage duikers heb ik momenteel een Omega Speedmaster 3572.50 en een Rolex ExpII 16570 black dial.
Wat zou jij er nog bij willen? Iets niet vintage denk ik dan maar mag wel. Ik koop nog wel eens een vintage DJ voor erbij maar die blijf ik flippen, geen wauw gevoel erbij.
Een Tudor Heritage Chrono, of toch een Big Block? Toch maar een dikke duiker erbij? Alles buiten en me op de lijst zetten voor de nieuwe Daytona? Smijt maar met suggesties
Moest er in de laatste IWC Ingenieur een in-house werk zitten was de keuze snel gemaakt.
Budget: Een 3 a 4K max. Liever iets rond de 2.5 anders gaat een van de geliefde chronos wss plaats moeten ruimen en ik wil die toch nog even bijhouden ondanks dat ik ze niet draag.
(een dresser is de obvious keuze maar krijgt echt toch te weinig draagtijd bij me als student. Na mijn afstuderen komt er wel wat dresser geweld in de vorm van een Reverso of Tank Basculante)
.
Toen ik de vraag las, dacht ik gelijk aan de Reverso …
Moet er per se nu een 3 piece collection komen? Hoelang duur het nog voordat je afgestudeerd bent?
Nee hoor daar niet van. Zal wel nog een jaar of 3/4 duren.
Maar ik merk dat de Explorer en Speedy alles van de pols verschuiven. Dus zou ik wat horloges verkopen en iets kopen dat kan concurreren met de Speedy en Exp.
Qua dresser heb ik nog wat chronografen die echt wel opgekleed kunnen worden.
Daarbij, een 3 piece collection qua moderne stukken. Heb een 30 tal vintage horloges dus aan varieteit genoeg hoor
Je mist een dresser, maar of dat voor jou persoonlijk ook zo is is natuurlijk de vraag. Ikzelf zou het aan die kant zoeken. Nomos is dan natuurlijk een hele gave optie.
Met de Speedy en Explorer II heb je een ijzersterke kerncollectie,
die begrijpelijk een groot deel van de polstijd krijgen.
Voor mezelf zou ik er wat kleur bij willen. Omdat je (ik) horloges
met uitgesprokener kleuren minder vaak zou dragen hoeft een lager echelon
en/of geen manufacture kaliber geen probleem te zijn.