Chopard horloge info gezocht

Beste liefhebbers,

Ik heb een Chopard horloge gekregen.
Deze was van mijn grootvader die ondertussen jammer genoeg overleden is.

Op internet en op dit forum vind ik jammergenoeg niet al te veel terug over dit type Chopard.

Mogelijk kunnen jullie adhv de foto’s me hier iets meer over vertellen? :slight_smile:

Ik kan wel meegeven dat het een handopwindertje is.
Horizontaal gemeten kom ik op ± 28 mm excl. kroon.
De kroon is gesigneerd met LUC.
Het bandje is een oud Hirsch bandje 15 mm.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,
Jonas

1 like

Gecondoleerd!

Gaaf horloge, heeft wat weg van Cartier.

Ik vermoed dat het goud is. Je kunt de achterkant makkelijk openen zie ik. Kan je een foto maken van het uurwerk?

1 like

Er staat LU.C op t kroontje

Mooi horloge !

1 like

Met veel plezier, maar kan je me mogelijk uitleggen hoe ik deze open? (aan het ‘hendeltje’ trekken, duwen, …?)

Ik vermoed het ding onderaan, maar ik wil uiteraard niets stuk maken… lijkt me toch fragiel

Hier omhoog wippen. Het lijkt alsof je het kunt doen met je nagels. Niet met scherpe voorwerpen doen.

Ik vermoed dat het horloge begin jaren 70’ zal zijn.

1 like

Leuk nostalgisch horloge met waarschijnlijk een Jaeger-leCoultre uurwerk

Zelf openen zou ik mee oppassen omdat bij een aantal modellen de wijzerplaat met uurwerk in het achterdeksel zit en gemakkelijk beschadigd kan raken

1 like

Ik heb geprobeerd met mijn nagel, maar komt geen beweging in. Een stevig ‘plastieken’ latje werkte ook niet… :sweat_smile: mogelijk nog een tip?

Horloge ligt mogelijk al 15 jaar of langer stil in de kast.

Opwinden lukt wel perfect en het loopt ook zoals het moet, dus dat lijkt me goed nieuws.

Dit soort openers heb je nodig om zonder schade of verbogen beugels de kast te openen.

Als je in de buurt van Oldenzaal woont dan kom maar langs en zal hem voor je openen en kun je het uurwerk bewonderen

3 likes

Wat een prachtig horloge! Mocht je hem weg willen doen dan hou ik me warm aanbevolen.

1 like

Bedankt voor de info en het voorstel!
Jammer genoeg ben ik van België (regio Antwerpen), en zeker nu met ‘corona’ is het wat ver om even af te komen.

Ik ga op zoek naar zo’n tooltje of een liefhebber met de nodige kennis in de buurt!

1 like

Dank je wel!

Mocht ze niet van mijn grootvader zijn geweest, had ik je al een berichtje gestuurd.
Maar deze kan ik niet weg doen vanwege de emotionele waarde. :slight_smile:

Mijn complimenten! Prachtig horloge en inderdaad echt zonde als je dit horloge gaat verkopen voor geld. Ik zou hem lekker koesteren. Ik hoop dat je veel herinneringen aan je grootvader hebt en dat dit horloge dat naar boven haalt. :blush:

1 like