Chopard Mille Miglia

Hey, al enkele maanden volg ik dit forum en het kriebelt enorm om mij ook een prachtig uurwerk aan te schaffen. Mijn favouriet tot nu toe is de Chopard Mille Miglia Gran Turismo XL. Het enige dat me eraan stoort is het vergrootglas voor de datum. Zou het mogelijk zijn om het glas te vervangen met een glas zonder vergrootglas en zou dit mooier zijn?

Enige tijd geleden had ik 't zelfde probleem met een Marathon SAR. Ik heb 't laten verwijderen door Richard van Druten uit Wijk bij Duurstede (info@horlogeglazen.nl). Klein klusje. Glas eruit, verwarmen en 't laat los.

Mijn beste,

Zoals Haringsma al aangeeft, bij een juwelier / horlogier moet dit naar behoren kunnen worden gerealiseerd.
En ja, ook ik vind zo’n vergrootglas de waren schoonheid van het horloge en dan met name de wijzerplaat ontnemen.
Dus ga er voor, en gewoon doen!!

Immers: “wat echt de moeite waard is, is ook wat moeite waard”.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Bij deze een foto van het desbetreffende uurwerk. Over schoonheid kunnen we lang discusiëren maar wat vinden jullie van de kwaliteit van Chopard?

Let op dat je de (doorverkoop) waarde van dit toch niet heel goedkope horloge behoorlijk aantast als je eraan gaat “klussen”, ook als dit door een professional wordt gedaan. Ik zou het in ieder geval nooit adviseren, ik denk dat je moet trachten om dit soort horloges in originele staat te houden.

Vwb de kwaliteit van Chopard; die is uitstekend, hoog afwerkingsniveau.

Van de doorverkoopwaarde lig ik niet zo wakker, ben op zoek naar een uurwerk om te dragen tot ik zelf niet meer tik. Het is inderdaad een prijzig beestje maar helaas nog geen mooiere (goedkopere) gevonden.

BTW: het datumloepje is ook weer eenvoudig te bevestigen, dus er lijkt me weinig aan de hand.

Staat ook op mijn verlanglijstje. Werkelijk een prachtig horloge. De band is ook echt stijlvol erbij. Maar ik laat het vergrootglasje zitten!!