Al heeft Patek natuurlijk ook gewoon op quartz ingezet. Ik denk dat het ondergewaardeerd zijn ook te maken heeft met het uitblijven van echte iconen. Zelfs de reverso werd decennia niet gemaakt door JLC. En Chopard heeft nu wat horloges die wellicht iconen zullen worden, maar dat nog niet zijn. Omega teert op de speedmaster en Patek eigenlijk bij het grote publiek ook op de Nautilus tegenwoordig en AP op de Royal Oak. VC heeft ook last van het uitblijven van iconen op dezelfde schaal en dit is wellicht ook het succes van Cartier met de tank en santos.
Jep!
Zet daar eens een bruine canvas-band op. Dan heb je direct een classy daily.
€12 voor 2 stuks.
Deze wil ik al een tijdje
Maar dit staat na een half jaar zoeken als eerste te koop
Het verschilt nogal qua wow-factor.
Het licht waarin gefotografeerd is is vast niet de enige oorzaak, maar ook de staat. Voor de (ex-) bezitters van soortgelijke modellen, bijv de Pro One: in hoeverre lijkt de bovenste foto op de werkelijke uitstraling? Want daar werd ik verliefd op.
Moet ik er bij die op de tweede foto vanuitgaan dat hij opnieuw opgemaakt moet worden om wel de wow-factor te hebben?
Ik heb weleens voor 40 euro een gokje genomen die goed uitpakte (het was de belichting), maar voor 4k vind ik het lastig. Het moet ook nog eens opgestuurd worden vanuit de VS door een particulier, dus terugsturen is op voorhand niet mijn intentie, dan moet ik gewoon doorpakken.
Staat ook bij mij al heel lang op mijn lijstje. En ja, ik heb letterlijk een lijst
Puur op basis van mijn eerste indruk zou ik denken dat het namaak is. Zelf zou ik direct afhaken bij deze foto.
Helemaal niet raar dat je dat dacht. Dat had ik ook even. De verkoper is ook net nieuw op C24. Maar deze is wel echt. Dus dat is eigenlijk niet het issue, in ben vooral benieuwd naar ervaringen uit eerste hand, om het verschil qua indruk te kunnen staven.
Anderzijds misschien een goeie kans.
Slechte/fletse foto’s verkopen niet. Het laat de bereidheid om de prijs te laten zakken groeien. Dus geduld hebben en dan eens i.r.l. gaan kijken.
Edit: VS is misschien toch wat lastig. Misschien eens een filmpje vragen.
Bedankt voor het meedenken. Extra beeld en zeker een filmpje opvragen is een goeie. Ga ik doen
Mijn zoekertje ook maar even hier cross posten. Mocht iemand zijn Chopard 16/1860/2 zat zijn of nog een goede tip hebben dan hoor ik het graag ![]()
https://www.horlogeforum.nl/t/gezocht-chopard-luc-16-1860-2/615919?u=royal_roy
Plaatje voor de sfeer
Ik heb een 168860-3003, wellicht ook iets voor je?
Wauw, da’s wel zo’n beetje de allermooiste variant.
Maar 23k voor een stalen horloge
. Uiteraard prachtig uurwerk en guilloché plaat, maar damn!
Ja, da’s wel veel inderdaad
.
Filmpje gekregen?
Goede foto’s. Wel werk om de kast en bracelet op te maken, maar sterk in dubio nu. Maandag op vakantie… grote kans dat ik dan de trekker overhaal.
Heel gaaf inderdaad. Helaas qua prijs ook weer een stap omhoog… Terwijl de case van edelmetaal naar staal gaat. Wel krasbestendiger ![]()
Ik heb dit horloge zonder originele band welliswaar maar vind het een prachtig ding!